آفتاب
جانشین فرمانده ناجا:

کاهش نرخ جرائم خشن در خراسان رضوی از میانگین کشوری آن بیشتر است

کاهش نرخ جرائم خشن در خراسان رضوی از میانگین کشوری آن بیشتر است

مشهد- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به کاهش جرایم خشن در کشور، کاهش نرخ این جرایم در خراسان رضوی از میانگین کشوری آن بیشتر است.

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز پنجشنبه پس از بازدید از مناطق حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: شاخصه های امنیتی در استان خراسان رضوی وضعیت مناسب دارد و از نظر سرقت بانک، سرقت مسلحانه و زورگیری کاهش قابل ملاحظه ای را شاهدیم.
وی اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه ای که در این استان انجام شده است درمیان سایر جرایم خشن، کاهش سرقت از بانک بسیار قابل توجه است و از تجربیات این استان در این زمینه در کل کشور استفاده خواهد شد.
وی گفت: امنیت بستر و مستلزم پیشرفت در هر منطقه است و با توجه به شرایط حاشیه شهر مشهد و دغدغه امنیتی مسئولان و مردم، این مساله به صورت جدی از سال گذشته به عنوان یکی از اولویتهای اصلی در دستور کار نیروی انتظامی خراسان رضوی قرار گرفت.
سردار مومنی افزود: به همین منظور از سال گذشته تاکنون سه کلانتری در این مناطق احداث شده و کلانتری چهارم نیز تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد و معتقدیم شهر مشهد به چند کلانتری دیگر نیز نیاز دارد.
وی اظهار کرد: چهار ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی نیز طی یکسال گذشته در مشهد افتتاح شد که امیدواریم با همکاری سایر معاونتها امنیت حاشیه شهر را به نقطه مطلوب برسانیم.
وی گفت: مسایل حاشیه شهر مشهد به طور مستمر در رصد، رسیدگی و توجه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: با حضور سایر دستگاههای امنیتی مراسم تاسوعا و عاشورای امسال در مشهد همانند سال قبل در کمال امنیت و آرامش و به بهترین شکل برگزار شد و حادثه امنیتی خاصی را شاهد نبودیم.
وی به روند کاهش تصادفات در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: این روند همچنان ادامه دارد و شاهد کاهش سه درصدی آن در سال جاری هستیم.
وی در زمینه کاهش نزاع نیز اظهار کرد: تنها راه حل کاهش نزاع های دسته جمعی، مدارا، خویشتنداری و مراجعه مردم به محکمه و دستگاه قضایی است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1520610

وبگردی