آفتاب

کمک مالی به کشورهایی که پناهجویان را نمی‌پذیرند، قطع شود

کمک مالی به کشورهایی که پناهجویان را نمی‌پذیرند، قطع شود

نخست‌وزیر ایتالیا خواستار قطع کمک‌های اتحادیۀ اروپا به کشورهایی در شرق اروپا شد که از پذیرش پناهجویان در کشورشان خودداری می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «ماتئو رنتسی» نخست‌وزیر ایتالیا که در پارلمان این کشور سخن می‌گفت، تاکید کرد: «لازم است که ایتالیا مروج یک موضع‌گیری سخت در قبال این دسته از کشورها باشد که پول زیادی برای بازسازی مجدد سرزمین خود می‌گیرند اما از عمل کردن به تعهدات‌شان در برابر این اتحادیه برای پذیرش مهاجران خودداری می‌کنند.»

ایتالیا و یونان اولین مقصد هزاران مهاجری هستند که سعی می‌کنند خود را به اروپا برسانند و بسیاری از کشورها از جمله مجارستان از پذیرش سهمیۀ تعیین‌شده توسط اتحادیۀ اروپا برای پذیرش پناهجویان خودداری می‌کنند.

ایتالیا در سال گذشته دست کم ۱۶۰ هزار پناهنده را در کشور خود پذیرفته است و بیش از ۴۶۰ هزار پناهجوی دیگر طبق تصمیم اتحادیۀ اروپا قرار است در دیگر کشورهای عضو این اتحادیه پذیرش شوند اما تعدادی از کشورها مانند مجارستان، لهستان، چک و رومانی حاضر نیستند این مهاجران را در کشور خود بپذیرند.

کمک‌های اتحادیۀ اروپا به کشورهای کمتر توسعه یافتۀ شرق اروپا بخش مهمی از بودجۀ این اتحادیه را تشکیل می‌دهد. این بودجه که در قالب برنامه‌های بلند مدت اتحادیۀ اروپا قرار می‌گیرد، بالغ بر هزار میلیارد یورو برآورد می‌شود و قرار است سال آینده کمک‌های جدیدی برای فاصلۀ سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ در بروکسل تصویب شود.

 

کد N1520586

وبگردی