آفتاب

عضو جبهه پایداری:‌ لغو برجام به مصلحت نیست

عضو جبهه پایداری:‌ لغو برجام به مصلحت نیست

ایرنا نوشت: عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند مجلس می تواند برجام را لغو کند اما به عنوان یک مخالف برجام می گویم لغو این قرارداد و بازگشت به عقب به مصلحت نیست.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام حسین(ع) بلوار پیروزی مشهد افزود: اجرای برجام تا کنون نزدیک به پنج میلیارد دلار هزینه داشته است و باید همانطور که دولت به تعهدات خود در برجام عمل کرده است به طرف مقابل هم فشار بیاورد تا تعهداتش را به طور کامل اجرا نماید.
نماینده مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئول نظارت بر برجام مشخص است و هیات نظارتی شورای عالی امنیت ملی مراقب بدعهدی طرف مقابل است، اظهار کرد: رئیس مجلس نیز عضو این هیات نظارت است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: امروز دشمن ما را رها نمی کند و هر روز با بهانه هسته ای، موشک، کمک به سوریه، موضوع پولشویی و یا پاسداری از عتبات، مخالفت و دشمنی خود را با ما نشان می دهد و علت این همه دشمنی بلند کردن پرچم اسلام و اهل بیت(ع) توسط نظام جمهوری اسلامی در جهان است.
وی تاکید کرد: الان جامعه 80 میلیونی ما باید تصمیم بگیرد که با ایمان راسخ و قوی در برابر استکبار با تمام هزینه هایی که دارد بایستد، زیرا امروز شیعه شخصیت ممتازی در جهان یافته است و دشمن سعی می کند هر نوع سختی و مشکل را برای ما فراهم کند.
وی، قافله کربلا و شهدای کربلا را الگویی برای دوران حاضر و اتمام حجت برای کل تاریخ دانشت و بیان کرد: در کاروان سیدالشهدا(ع) طفل شش ماهه، نوجوان 13 ساله و پیرمرد 90 ساله همراه با زنها در راه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم وجود داشت و این یعنی هیچ بهانه ای برای ما وجود ندارد که در راه عمل به اهداف قیام عاشورا کوتاهی کنیم.
وی گفت: در موضوع مبارزه با بی حجابی نباید همه کارها را به حکومت واگذار کرد بلکه اقدام انتظامی و قضایی مربوط به حکومت است و تذکر لسانی در مبارزه با بی حجابی وظیفه همگانی است.
قاضی زاده هاشمی افزود: در زمینه برخورد با بی حجابی همانند موضوع های دروغ، تهمت، ارتشاء و برخی دیگر از امور دچار سستی شده ایم و حساسیتهای دینی ازبین رفته است و باید کار فرهنگی گسترده مومنانه ای را هر شخص از خود شروع کند.
وی ادامه داد: مجلس ناظر بر همه فسادها نیست، نظارت سطح بندی دارد چنانکه مسئول کشف فساد اقتصادی در بازار سازمان تعزیرات حکومتی است و مسئول کشف فساد در ادارات سازمان بازرسی کل کشور و در این میان وظیفه مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

۲۹۲۹

کد N1520527

وبگردی