آفتاب

نماز ظهر عاشورا در قم به امامت آیت الله مکارم اقامه شد/ مراسم نمادین آتش زدن خیمه ها

نماز ظهر عاشورا در قم به امامت آیت الله مکارم اقامه شد/ مراسم نمادین آتش زدن خیمه ها

قم- ایرنا- نماز ظهر عاشورا به صورت باشکوه و با حضور جمع زیادی از هیات ها، دسته ها و عزاداران حسینی در صحن حضرت امام رضا(ع) حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به امامت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید اقامه شد.

به گزارش ایرنا، عزاداران حسینی که از ابتدای صبح امروز در میدان آستانه و خیابان های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) به عزاداری مشغول بودند، در زمان اذان ظهر به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان در ظهر عاشورا به صفوف نمازگزاران پیوستند.
بر اساس این گزارش، شهر مقدس قم در روز عاشورا یکپارچه غرق در عزا و ماتم است و هم اکنون جلوه های عظیمی از اشتیاق مردم ولایتمدار قم به سرور و سالار شهیدان در نقطه نقطه این شهر مقدس به نمایش گذاشته شده است.
مردم بعد از نماز ظهر عاشورا در مراسم نمادین آتش زدن خیمه ها نیز شرکت کرده و با حلقه زدن اطراف این خیمه ها، به سر و سینه زدند.
مراسم نمادین آتش زدن خیمه های کاروان حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش در چندین نقطه شهر مقدس قم برپا شده بود و تعداد زیادی از مردم و خانواده هابا دلهایی آکنده از غم و اندوه دراین آیین حزن انگیز به عزاداری پرداختند.
7401/ 6133/ خبرنگار - بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
کد N1520243

وبگردی