آفتاب

برگزاری پنجمین جلسه بررسی طرح سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان

برگزاری پنجمین جلسه بررسی طرح سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، از برگزاری پنجمین جلسه بررسی طرح سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان با استفاده از ظرفیت مرکز تربیت نیروی انسانی مدارس غیر دولتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرضیه گرد گفت: ما در بحث کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی چند برنامه را در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف کردیم که یکی از برنامه های ما طرح سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است که امیدواریم برای اولین بار و با استفاده از ظرفیت و تجارب ارزنده مراکز تربیت نیروی انسانی غیر دولتی دارای مجوز از جمله مرکز آموزش شهید نیروی انسانی مهدوی شاهد عملیاتی شدن این طرح باشیم.

وی افزود: برای اجرای این طرح از ظرفیت مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش وپرورش و صاحب نظران امر بهره مند می شویم در این طرح برای سنجش معلمان علاوه بر رعایت شاخص های عمومی و تخصصی طرح سنجش، شاخص های آموزشی متناسب با نوع مدارس غیر دولتی و همچنین در نظر گرفتن ابعادی مانند اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، ضرورت ها و نیازها و ویژگی های معلمان در هر استان در آن لحاظ شود.

گرد ادامه داد: تهیه بانک اطلاعات جامع مدارس غیر دولتی براساس RFP که در آن تمام اطلاعات مورد نیاز مدارس غیر دولتی اعم از فضا، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی، کادر آموزشی و سوابق تحصیلی و ... آنان تجمیع می شود.  

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: با توجه به گزارشات گرفته شده از بانک اطلاعات جامع مدارس غیر دولتی در حال حاضر در کل کشور حدود ۲۴۰ هزار نفر نیروی شاغل در مدارس غیر دولتی بعنوان کادر آموزشی فعالیت می نمایند و آموزش های مورد نیاز توسط مراکز آموزشی به آنان با همکاری موسسان و ادارات کل انجام می شود.

کد N1519774

وبگردی