آفتاب
یک فعال صنفی معلمان مطرح کرد؛

گسترش مشارکت مدنی با برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های صنفی

گسترش مشارکت مدنی با برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های صنفی

یک فعال صنفی معلمان معتقد است: برگزاری آزادانه مجامع عمومی تشکل‌های صنفی به تقویت جامعه مدنی و گسترش روحیه مشارکتی می‌انجامد.

محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان در گفتگو با ایلنا با اشاره به برگزاری مجامع عمومی کانون‌های صنفی معلمان در برخی از استانها گفت: ده سال از برگزاری آخرین مجامع کانون‌های صنفی می‌گذرد. در طول این ده سال کانونهای صنفی معلمان با وجود مشکلات و فشارها، تلاش‌های موثری در پیگیری مطالبات صنفی از مجاری قانونی از خود نشان داده‌اند.

وی تاکید کرد: قطعا عدم برگزاری مجامع عمومی در سالهای گذشته، تاثیرات  منفی زیادی در ایجاد انسجام تشکیلاتی و عضوگیری و ایجاد بستر مناسب فعالیت صنفی معلمان داشته است.

حبیبی ادامه داد: در آغاز سال جدید زمزمه صدور مجوز برگزاری مجامع به گوش رسید و پس از آن مجمع عمومی فرهنگیان خراسان شمالی، مجمع آذربایجان شرقی و بعد مجمع فرهنگیان گیلان با همکاری مسئولان استانی و به صورت رسمی برگزار شد و به این ترتیب، شرایطی فراهم شد تا نوعی نشاط در فعالیت‌های صنفی معلمان دیده شود.

این عضو کانون صنفی معلمان اظهار داشت: قطعا صدور مجوز برای برگزاری مجامع دیگر کانونها کمک می‌کند تا فعالیت صنفی شکل گسترده‌تر و مدنی‌تر به خود گیرد و روحیه مشارکت‌پذیری تقویت شود.

حبیبی افزود: قطعا یک تشکل صنفی متشکل از هیات مدیره برآمده از آرای عمومی بستر مناسبی است برای فعالیت‌های مدنی ودرنهایت به توسعه کنش‌مندی و مطالبه‌گری صنفی خواهد انجامید.

وی در پایان تاکید کرد: حال که شرایط برای چنین فعالیتی فراهم شده به نظر می‌رسد وظیفه دولت است که با دخالت در برگزاری مجامع و حفظ استقلال تشکلهای صنفی به گسترش جامعه مدنی و قدرتمندتر شدن نهادهای مدنی کمک کند.

کد N1519712

وبگردی