آفتاب
رئیس سازمان امور عشایری:

جامعه عشایری پیشقراول تحقق اقتصاد مقاومتی است

جامعه عشایری پیشقراول تحقق اقتصاد مقاومتی است

ساوه - ایرنا - رئیس سازمان امور عشایری گفت: جامعه عشایری کشور پیشقراول تحقق اصل ارزشمند اقتصاد مقاومتی است.

کرمعلی قندالی عصر دوشنبه در جریان بازدید از طرح آب رسانی به عشایر شهرستان زرندیه افزود: امروز عشایر کشور با تلاش و پشتکار خود نقش موثری در تحقق اصل اقتصاد مقاومتی دارند.
رئیس سازمان امور عشایری گفت: عشایر با توجه به کمبود منابع آبی باید از دامداری سنتی فاصله گرفته و به سمت دامداری نوین حرکت کنند.
قندالی ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه های سازمان عشایری، طرح زنجیره ای تولید گوشت قرمز است که مدت ها از اجرای آن می گذرد.
رئیس سازمان امور عشایری تصریح کرد: تقویت صنعت توریسم یکی از مولفه های ارزشمند جامعه عشایری است که می تواند الگوی موفقی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.
قندالی افزود: کارگروه توسعه گردشگری عشایر در دولت یازدهم در جلسه شورای عالی عشایر مطرح و به تصویب رسیده است و اجرای مصوبات آن می تواند در تعالی و رونق گردشگری کشور موثر باشد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اشتغال، منزلت اجتماعی و فرهنگی عشایر باید به عنوان یک مطالبه جدی در دستور کار مسئولان باشد.
محمد رضا منصوری بیان کرد: تامین منابع آب برای جامعه عشایری از جمله خدماتی است که با حیات اقتصادی آنان ارتباط مستقیم دارد.
وی اضافه کرد: حمایت از جامعه عشایری مجاهدت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید با تامین نیازهای این قشر، توسعه اقتصادی کشور را رونق بخشید.
فرماندار زرندیه نیز در این مراسم گفت: 65 درصد عشایر استان مرکزی در شهرستان زرندیه سکونت دارند و پروژه آبرسانی به 13 روستای قطعه 4 زرندیه 90 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.
محمد کردی اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای اسماعیل آباد قطعه 4 بزرگترین روستای این منطقه است، تلاش می شود تا محرم سال آینده آبرسانی به این روستا پایان یابد.
رئیس بسیج سازمان عشایری کشور نیز گفت: جامعه عشایری نیازمند تغییر نگرش در عرصه اقتصادی و اجتماعی است.
سردار محمدی افزود: بهداشت و درمان، آموزش، بهسازی راه و تقویت اتحادیه های عشایری باید در برنامه ششم توسعه با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: رونق اقتصادی و حمایت مسئولانه از فعالیت های جامعه عشایری یکی از مولفه های جلوگیری از مهاجرت عشایر به شهرهاست که تحقق این امر مصداق واقعی توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود.
213 هزار خانوار عشایری در کشور به صورت کوچ رو زندگی می کنند که سهم شهرستان زرندیه از این جمعیت 771 خانوار در قالب پنج هزار نفر است.
بیشترین عشایر استان مرکزی در شهرستان زرندیه سکونت دارند.
4896/3075/1772** خبرنگار: حمید فرقانی ** انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1519499

وبگردی