آفتاب

جبران خلاء رسانه‌ای دولت با نمایشگاه «هنر تدبیر»

جبران خلاء رسانه‌ای دولت با نمایشگاه «هنر تدبیر»

دو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه "هنر تدبیر" در تالار وحدت دیدن کردند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) با تشکر از برپایی نمایشگاه "هنر تدبیر" و مشارکت هنرمندان در خلق این اثر هنری ماندگار و ترویج دستاوردهای دولت، گفت: این نمایشگاه حرکت کپسولی است که سه سال عملکرد دولت را نشان می‌دهد. نکته مهم در این نمایشگاه گویا بودن آن است، چراکه ادبیات هنری با هر مخاطبی ارتباط برقرار می‌کند. این نمایشگاه برای مخاطبان در سطوح مختلف اعم از مدیران و اقشار مختلف مردم قابل توجه و بهره‌برداری است.

او ادامه داد: با توجه به تعطیلات مجلس شورای اسلامی، درخواست داریم فرصت بازدید این نمایشگاه در اختیار نمایندگان قرار گیرد و با هماهنگی، این نمایشگاه در فضای مجلس شورای اسلامی به معرض دید گذاشته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین پیشنهاد کرد که با توجه به علاقه‌مندی نمایندگان مجلس، این نمایشگاه در استان‌های مختلف با افزودن بخش دستاوردهای هر استان برپا شود تا مردم استان‌ها و شهرهای دیگر هم بتوانند از آن دیدن کنند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه با ادبیاتی روان هم به‌لحاظ بصری و هم به‌لحاظ آماری، به نوعی نمایشگاهی مولتی‌مدیاست. به همین دلیل باید برای حضور اقشار مختلف مردم و بازدید از آن برنامه ریزی مناسب انجام شود.

رحیمی تاکید کرد: نمایشگاه "هنر تدبیر" به اندازه تمام نمایشگاه‌های عملکردی که معمولا به مناسبت هفته دولت برپا می‌شود اثرگذار بوده و برای مخاطب گویاست.

وی گفت: هنر تدبیر خلأ رسانه‌ای دولت را جبران کرده، چراکه تیم رسانه‌ای دولت نتوانسته خدمات دولت را به خوبی ارایه و از آن‌ها دفاع کند. همان‌گونه که مقام معظم رهبری به اطلاع‌رسانی درباره اقدامات دولت سفارش فرمودند، این رهنمون توسط برگزارکنندگان نمایشگاه هنر تدبیر به خوبی درک و اجرا شده و به راحتی در یک فضای محدود عملکرد سه ساله دولت ارایه شده است.

مجلس تمام‌قد از دولت حمایت می‌کند

براساس همین گزارش، محمدرضا بادامچی (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) نیز در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت "هنر تدبیر" گفت: این نمایشگاه، بسیار گویا فضایی را که دولت در سال ۹۲ کشور را تحویل گرفت، شادی مردم پس از انتخابات، تورم ۴۱ درصدی و ... را نشان می‌دهد و کوتاه، اما گویا وضعیت را تشریح می کند. در ادامه مسیر فعالیت‌های دولت نشان داده شده است، مسیری که در آن بسیاری از مشکلات مانند بخش دارو و درمان گشایش های خوبی حاصل شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در بازدید از این نمایشگاه به یاد تصویر هنرمندانه آقای فرشچیان از واقعه عاشورا افتادم که چگونه هنرمندانه در یک تصویر آن واقعه عظیم روایت شد و امروز هم در این نمایشگاه هنرمندانه در یک فضای محدود این دستاوردها روایت شده است.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه آغاز خوبی است تا نمایشگاه‌ها از این پس از حالت سنتی و معمول خارج شوند و به‌صورت گویا، کوتاه و مفهومی پیام را به مخاطب منتقل کنند. در این نمایشگاه هر تصویر گویای دفتری از گزارش‌های دولت است.

بادامچی افزود: مجلس در کنار دولت است و تمام‌قد دولت را حمایت می‌کند، ولی از دولت انتظار داریم خدمات خود را بویژه در حوزه مسایل و مشکلات جوانان تقویت کند.

نمایشگاه «هنر تدبیر» دستاوردهای دولت یازدهم را در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین‌الملل، امنیت دفاعی، علمی، فرهنگی و ورزشی با رویکرد هنری و به‌صورت مفهومی با عکس، اینفوگرافی، ویدئو و چیدمان به‌نمایش گذاشته است. این نمایشگاه از ۱۰ مهر در تالار وحدت آغاز شده و تا ۱۹ مهرماه ادامه دارد. تا کنون علاوه بر گروه‌های مختلف مردم، مسئولان و وزرا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هنرمندان از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند.

کد N1519264

وبگردی