آفتاب
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه:

812 طرح مصوب سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه تاکنون به بهره برداری رسیده است

812 طرح مصوب سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه تاکنون به بهره برداری رسیده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: از هزار و 193 طرح مصوب در جریان سفر سال 90 رهبر معظم انقلاب به این استان، 812 طرح تاکنون به بهره برداری رسیده است.

طهمورث الیاسی بختیاری روز دوشنبه در آستانه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیش بینی کرد که بقیه طرح ها هم با اعتبارات اختصاص یافته یا شرف ابلاغ تا نیمه اول سال 96 به اتمام و بهره برداری برسند.
او افزود: برای 812 طرح که تا پایان سال مالی 94 تکمیل شده اند، 34 هزار و 255 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
الیاسی همچنین عنوان کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون 2 هزار و 560 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی، استانی و ردیف سفر به مصوبات سفر رهبر انقلاب اختصاص یافته است.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه بیان کرد که کل اعتبارات تخصیص یافته از سال 90 تاکنون 36 هزار و 815 میلیارد ریال بوده است.
او پیش تر هم در گفت و گو با ایرنا، میزان اشتغال پیش بینی شده از طرحهای مصوب را 'چهار هزار و 365 شغل' عنوان کرده بود.

** چند طرح مهم برای تحول در استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه هم به ایرنا گفت: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رهبر معظم در طرح های صنعتی، گردشگری و کشاورزی جذب شده که فعال کردن بخشی از طرح های راکد استان مدیون همین اعتبار بوده است.
رضا رحیمی در این زمینه 'طرح بیواتانول' را که بزرگترین نمونه خود در کشور است، مثال زد و گفت که این طرح از هفته دولت سال 94 کلنگ زنی شده و ساخت آن به سرعت در حال انجام است.
کارخانه خودروسازی صحنه هم دیگر طرح مهم سفر رهبر انقلاب است که به گفته رحیمی پس از 2 سال توقف و با پیگیری های مدیریت استان، ساخت آن شروع شده و طبق قول مسوولان وزارت صنعت تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.

** ضرورت همدلی و عزم بیشتر
20 مهر ماه سال 1390 با میهمان نوازی کم نظیر کرمانشاهی ها از رهبر معظم انقلاب و استقبال میلیونی ملت از ولی امر مسلمین 'روی انقلابی' این خطه را به جهانیان نشان داد.
طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت استان، هزار و 193 طرح با اعتبار 82 هزار و 142 میلیارد ریال در این سفر مصوب و قرار شد، سه ساله به بهره برداری برسند.
بسیاری از مصوبات طبق زمانبندی تعریف شده به نتیجه رسیدند و کام مردم را شیرین کردند اما بخش دیگری از طرح ها در دست اجراست.
بی شک شایستگی و جایگاه مردم کرمانشاه به ویژه پس از آن استقبال کم نظیر از رهبر معظم انقلاب، می طلبد مسوولان برای اجرایی شدن بقیه مصوبات این سفر پر خیر و برکت تلاش بیشتری را از خود نشان دهند.
7444/8066 خبرنگار: عبدالله الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1519232

وبگردی