آفتاب

امام جمعه ایلام: شرکت در سرشماری یک امر شرعی و ولایی است

امام جمعه ایلام: شرکت در سرشماری یک امر شرعی و ولایی است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز دوشنبه پس از ثبت نام در مرحله اینترنتی هشتمین سرشماری نفوس و مسکن سال 95گفت: شرکت در سرشماری یک امر شرعی و ولایی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در حاشیه این آیین در دیدار دست اندرکاران هشتیمن سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 استان ایلام با تاکید بر اینکه شرکت در سرشماری برکات و مزایای فراوانی دارد، از مردم فهیم و انقلابی استان خواست در این سرشماری مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: شرکت در سرشماری بعد از تاکیدهای مقام معظم رهبری اکنون به یک امر شرعی و ولایی تبدیل شده و ائمه جمعه نیز باید از جایگاه نماز جمعه که یک جایگاه رسمی و مورد اعتماد مردم است اقشار جامعه را نسبت به مزایای شرکت در سرشماری اینترنتی آگاه کرده و آنها را به مشارکت ترغیب کنند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور در ابعاد مختلف و رسیدن به رشد و تعالی در گرو آمارهای دقیق است، یادآور شد: برنامه ریزی ها در صورتی نتیجه مناسب و مورد نظر را دارد که مبنای آن آمار دقیق باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: برخی افراد با اغراض خاص ارتباط سرشماری با قطع یارانه ها را تبلیغ می کنند که باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم این فضای نادرست ایجاد شده را تغییر داد.
وی اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت در جلب مشارکت مردم فرهنگسازی است که رسانه ها می توانند با بیان آثار و نتایج مثبت سرشماری برای مردم نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.
وی افزود: مرکز آمار ایران سازمان و نهاد بسیار مهمی است که مورد تایید مقام معظم رهبری هست بنابراین همه نهادها، دستگاه های اجرایی و مردم باید با اهتمام خود، این سازمان و دولت را در رسیدن به اهداف مورد نظر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 یاری کنند.
سرپرست سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 استان ایلام نیز در این دیدار از امام جمعه ایلام و ائمه جمعه شهرهای استان خواست از تریبون مقدس نماز جمعه مردم را به شرکت در سرشماری که مصداق امر به معروف است، ترغیب و تشویق کنند.
رحمت اله قیصوری بر جمع آوری آمار درست به منظور برنامه ریزی دقیق برای آینده کشور تاکید کرد و افزود: آمار غلط باعث می شود برنامه ریزی ها پایه و مبنای درستی نداشته باشد.
وی تاکید کرد: نداشتن آمار دقیق باعث می شود در آینده برای برنامه ریزی در بخش های مختلف با مشکل مواجه شویم ضمن اینکه مراجع عظام تقلید نیز دادن اطلاعات غلط در سرشماری ها را حرام اعلام کرده اند.
قیصوری یادآور شد: امسال مشارکت 40 درصد خانوارهای کشور در سرشماری اینترنتی هدف گذاری شده که تحقق این هدف جایگاه نظام آماری و دولت الکترونیک کشورمان را در جهان ارتقا می دهد.
وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه انجام سرشماری حضوری می شود، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت مردم دوره های بعدی سرشماری عمومی نفوس و مسکن بطور کامل به صورت اینترنتی برگزار شود.
هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن، مهر و آبان سال جاری در 2 مرحله انجام می شود، مرحله اول از سوم تا بیست و چهارم مهر است که در این مرحله برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود و خانواده هایی که مایل باشند می توانند از طریق سامانه در سرشماری شرکت کنند.
مرحله دوم و اصلی سرشماری که به صورت عملیاتی میدانی صورت می گیرد از 25 مهر تا 25 آبان خواهد بود در این مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع آوری شده و به صورت اینترنتی و با تبلت در سامانه ثبت می شود اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده باشند فقط کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند.
نتایج اولیه سرشماری یکم تا 15 دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه سال آینده منتشر می شود.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002
کد N1519194

وبگردی