آفتاب

اعتراض عضو شورای شهر تهران به شهرداری: در مهار مگس‌های سفید، ناکارآمد بودید

اعتراض عضو شورای شهر تهران به شهرداری: در مهار مگس‌های سفید، ناکارآمد بودید

اعتراض شهروندان و اعضای شورای شهر تهران به مشکلات این کلانشهر، همچنان ادامه دارد. یکی از مشکلات، طغیان جمعیت مگس سفید یا سفیدبالک است که با وجود فرارسیدن پاییز، شهروندان را آزار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلاتی که طغیان مگس سفید در پایتخت به وجود آورده، بارها در سرویس مشکلات مردم مورد بحث قرار گرفته و اعتراضات شهروندان در این سرویس منعکس شده است.
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران هم در این باره به عملکرد شهرداری معترض است.
پرویز سروری با اشاره به پدیده ی مگس های سفید (عسلک های پنبه) گفت: متاسفانه مگس های سفید هر سال بیشتر می شوند و مناطق میانی شهر تهران از این مهم رنج فراوانی را متحمل می شوند و این در شرایطی است که اقدامات شهرداری در این زمینه فانتزی و ناکارآمد بوده است.

سروری گفت: اقدامات شهرداری هیچ مانعی برای رشد این موجودات خلق الساعه به وجود نیاورده و باید فکر اساسی برای این موجودات کرد. به یقین سابقه ای اینچنین در کشور های دیگر بوده و باید با الگو برداری از روش های مهار چنین موجوداتی برای مهار مگس های سفید اقدام کنیم.
با وجود این اعتراضات، شهرداری تهران می گوید مشکل مگس سفید به وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات نباتی و سازمان محیط زیست مربوط است و نباید از شهرداری انتظار کنترل این آفت آزاردهنده را داشت.
کد N1518947

وبگردی