آفتاب

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بمباران وحشیانه آیین عزاداری در یمن را محکوم کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بمباران وحشیانه آیین عزاداری در یمن را محکوم کرد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور بیانیه ای بمباران وحشیانه جنگنده های سعودی در یمن را محکوم کرد

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این بیانیه که نسخه ای از آن شامگاه یکشنبه به ایرنا نمابر شد، آورده است: جنایات آل سعود در یک سال و نیم گذشته باعث شده هزاران انسان بی گناه به خاک و خون کشیده شوند و مردم مظلوم یمن در سخت ترین شرایط به سر ببرند و تمامی زیرساخت ها، امکانات آموزشی، بهداشتی، مساجد و بیمارستان ها از بین رفته و طیف بزرگی از مردم بی گناه آواره شده اند.
وی در این بیانیه افزوده است: این جنایات موجب ننگ بشریت و به ویژه آمریکا و رژیم جنایتکار آل سعود و حامیانشان خواهد بود، اما ملت مظلوم یمن در این نبرد ظالمانه و جنون آمیز پیروز و سربلند هستند چون در جبهه حق قرار دارند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه اراک در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: این جنایات از سوی کشور به ظاهر اسلامی و عربی وبا پول نفت مسلمانان و بیت المال انجام می شود و آل سعود برخلاف تمامی دستورات الهی، قرآنی و مقررات بین المللی اقدام به جنایاتی می کند که روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخشی از این بیانیه افزوده است: این جنایات وحشیانه ننگی برای مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل و شورای امنیت است و دولت هایی که سلاح های فراوان کشتار جمعی و بمب های خوشه ای در اختیار رژیم ملعون سعودی قرار می دهند در این جنایات شریک هستند و باید از این اعمال جنون آمیز احساس شرم کنند.
وی تاکید کرده است: ملت یمن باید با توکل بر خداوند و صبر و استقامت و یکپارچگی ملی در راهی که انتخاب کرده اند، پایدار باقی می مانند چرا که به وعده پیروزی حق بر باطل اعتقاد دارند.
بر اثر بمباران جنگنده های عربستان در دو روز گذشته جمعی زیادی از مردم مظلوم یمن به خاک و خون کشیده شدند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری** انتشار دهنده:مژگان حیدری*
کد N1518808

وبگردی