آفتاب

640 چهره برجسته هنری عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند

640 چهره برجسته هنری عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: هم اینک 640 هنرمند برجسته و پیشکسوت رشته های موسیقی، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، ادبیات داستانی، شعر و معماری کشور زیر پوشش این موسسه هستند.

سیدعباس عظیمی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم سیدرضا کمال علوی پیشکسوت مشهدی تئاتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنرمندان با سن بالای60 سال که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رتبه تراز نخست هنری شناخته می شوند به عضویت این موسسه درمی آیند.
وی ادامه داد: موسسه هنرمندان پیشکسوت با توجه به شرایط هر هنرمند با کمک های مالی در خدمت این عزیزان است.
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: این عزیزان تا زمانی که در قید حیات هستند باید مورد تکریم واقع شوند زیرا پس از فوت توسط دوستدارانشان تجلیل خواهند شد که نوشدارو پس از مرگ سهراب است.
وی همچنین اظهار کرد: از دو هفته پیش پیگیر احوال مرحوم کمال علوی بودیم و آخرین تماس ما بابت تبریک تولد استاد بود.
عظیمی گفت: در خراسان رضوی 'رضا صابری، ابراهیم شریف زاده، عثمان محمدپرست، محمد یگانه و فاروق کیانی از اعضا فعلی و نورمحمد درپور، ذوالفقار عسکریان، غلامعلی پورعطایی و سیدرضا کمال علوی از هنرمندان فوت شده عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند.
سیدرضا کمال علوی پیشکسوت تئاتر در مشهد جمعه 16 مهر جاری در سن 60 سالگی بدرود حیات گفت و روز یکشنبه با حضور مسئولان و اهالی هنر در محوطه تئاتر شهر تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد.
شبک **3221/1858 **1917** خبرنگار: ناصراسدزاده هروی**تنظیم کننده : حسین کریم زاده **انتشار دهنده : سید محمد باقر نوربخش
کد N1518774

وبگردی