آفتاب

معاون سازمان بهشت زهرا(س): سیستم حفاظتی قبورنام آوران تقویت می شود

معاون سازمان بهشت زهرا(س): سیستم حفاظتی قبورنام آوران تقویت می شود

شهرری ـ ایرنا ـ معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه فقط یک مورد رنگ پاشی سنگ قبر نام آوران گزارش شده است، گفت: تلاش می کنیم تا سیستم های نظارتی و حفاظتی قبور مهم و حساس تقویت شود.

سعید خال روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا سازمان یافته بودن و تکرر رنگ پاشی بر روی قبور در قطعه نام آوران را رد کرد و افزود: از طریق نیروهای انتظامی، دژبان ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای داخلی بهشت زهرا(س) و همکاری قضات شهر آفتاب بر امنیت این مقابر نظارت می کنیم اما قرار شده است تا دوربین های مدار بسته نیز نصب و یا تقویت شود.
وی همچنین اسیدپاشی بر روی سنگ های قبور را تکذیب کرد و گفت: فقط یک مورد رنگ پاشی بر سر مزار مرحوم غلامحسین مظلومی به ما گزارش شد که البته در مورد سوء نیت رنگپاش نیز تردید وجود دارد چرا که برخی علاقه مندان به این اشخاص برای ترمیم نوشته های روی قبور اقدام به رنگ پاشی می کنند و پس از خشک شدن اطراف آن را با کاردک می تراشند و ممکن است اینگونه بوده باشد.
رئیس روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در عین حال تاکید کرد که با این اقدام نیز که بدون مجوز انجام می شود در صورت مشاهده به شدت برخورد می شود.
وی با بیان اینکه رنگ پاشی، اسید پاشی، شکستن سنگ قبر و مخدوش نمودن آن نوعی ناهنجاری اجتماعی است افزود: حدود یک میلیون و 500 هزار ساکن خاموش در بهشت زهرا(س) وجود دارند که حدود 2 هزار و 500 قبر متعلق به هنرمندان، نام آوران و ورزشکاران است که کنترل تک تک آنان کاری سخت و مشکل است.
خال با بیان اینکه بهشت زهرا(س) مکانی مقدس است که دارای معنویت خاصی برای مردم است افزود: از همه آحاد مردم انتظار می رود که در این مکان مقدس شئونات انسانی و اخلاقی را رعایت کرده و تقدس این مکان را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه اکثر مردم حرمت قبور و مردگان را درک کرده و حفظ می کنند گفت: با توجه به حساسیت بازماندگان نسبت به مقابر، در عین مراقبت هایی که صورت می گیرد در نهایت افرادی که معلوم الحال بوده و دارای سرخوردگی های فردی، اجتماعی و رفتاری هستند اقدام به این کارهای زشت و ناپسند کرده و احساسات عمومی را جریحه دار می کنند.
تهرام/6139/1042
خبرنگار: محمد بیدارمنش - **انتشاردهنده: فاطمه نوری جهانگرد
کد N1518629

وبگردی