آفتاب
در حضور هیات بلندپایه علمی آلمان مطرح شد؛

همکاری مشترک ایران و آلمان در زمینه آموزش و تحقیقات پزشکی

همکاری مشترک ایران و آلمان در زمینه آموزش و تحقیقات پزشکی

هیات علمی بلند پایه متشکل از معاون وزیر آموزش و پژوهش، روسای مراکز تحقیقاتی آلمان با قائم مقام و معاون کل و معاونین آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی در ابتدای این دیدار که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به سابقه دیرینه همکاری ایران و آلمان، اظهار داشت: بخشی از مسائل پزشکی ایران مانند مدل اولیه بهداشتی که البته بعدها با تغییراتی همراه شد، حاصل همکاری های مشترک دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ایران با ترافیک رفت و آمد هیات های مختلف اروپایی و آسیایی مواجه است و امیدوارم که در این فصل جدید، شاهد ارتقای همکاری های دو کشور در حوزه سلامت و به ویژه آموزش عالی باشیم.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت گفت: امیدوار بودیم تا در این دیدار تفاهم نامه ارتقای همکاری های دو کشور در حوزه سلامت را امضا کنیم اما لازم است تا ابتدا کارگروه مشترکی تشکیل شود و مفاد تفاهم نامه به سرعت پیگیری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در حاشیه این دیدار، اظهار داشت: در این دیدار تعدادی از افرادی که در تحقیقات علوم پزشکی در آلمان نقش پررنگی داشته، برخی از روسای مراکز تحقیقاتی و افراد تاثیر گذار در گرانت های تحقیقاتی علوم پزشکی کشور آلمان حضور داشتند.

وی با اشاره به تشریح وضعیت ایران در حوزه آموزش پزشکی در این دیدار، افزود: ظرفیت های تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی توسط دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان شد و در آینده می توانیم راه هایی را برای ارتباط بیشتر با کشور آلمان در حوزه های آموزش و تحقیقات پزشکی برنامه ریزی کنیم.

لاریجانی از دوره های تخصصی پزشکی و تبادل استاد و دانشجو به عنوان مهمترین زمینه های همکاری مشترک دو کشور در حوزه پزشکی یاد کرد و گفت: سیستم آموزش پزشکی در ایران بی نظیر و پویا است و این هیات آلمانی نیز به آن واقف هستند چراکه تعداد زیادی از پزشکان و متخصصان ایرانی در آلمان مشغول به فعالیت و تحصیل هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از علاقه دو طرف برای ارتقای روابط در حوزه سلامت در آینده خبر داد و گفت: باید برای همکاری های مشترک، چارچوب های مشخص و دقیقی را طراحی کنیم.

کد N1518517

وبگردی