آفتاب

حکام برخی از کشورهای منطقه از کمک‌رسانی به داعش دست بردارند

حکام برخی از کشورهای منطقه از کمک‌رسانی به داعش دست بردارند

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: برخی از حکام کشورهای منطقه به خود بیایند و تا دیر نشده از ادامه بازی در زمین دشمن و کمک رسانی به پیاده شدن دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمن علیه ملت‌های منطقه به ویژه در همدستی با جریان داعش که زاییده سیاست‌های صهیونیستی است دست بردارند.

به گزارش ایلنا، دریادار علیرضا تنگسیری روز شنبه در یادواره حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در تقابل با سلطه‌گری آمریکا در خلیج فارس، پاسداشت بیست و نهمین سالگرد حماسه سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش در بندرعباس گفت: تاکنون این دسیسه با عقلانیت و درایت جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده است. 

وی با اشاره به سناریوی صهیونیستی داعش در منطقه غرب آسیا و حمایت آشکار وپنهان پدیدآورندگان و حامیان این جریان تأکید کرد: اگر خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران نبود، تحرکات و تحریکات دشمنان می‌توانست آبستن وقوع درگیری و ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز باشد لذا جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است تا با درایت و عقلانیت مانع از تحقق سناریوی صهیونیست‌ها در گسترش دامنه ناامنی و جنایت در حوزه خلیج فارس و دریای عمان شود. 

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: حامیان داعش و در صدر آن جریان صهیونیستی منطقه‌ای حتی با انتحار سیاسی و حیثیتی سعی کرده‌اند تا دامنه ناامنی و جنایات خود را به حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز نیز گسترش دهند. 

دریادار تنگسیری بیان داشت: یکی ازاهرم‌هایی که دشمن به کار گرفته و بر روی آن سرمایه گذاری و تمرکز زیادی کرده، بهره برداری از ناآگاهی، حماقت و بی‌تجربگی برخی از زمامداران کشورهای منطقه برای عملیاتی کردن این سناریو در خلیج فارس و دریای عمان است. 

وی ادامه داد: اگر صف حاکمان کشورهای همراه و هم موضع با جریان صهیونیستی و همچنین مرعوبان و مزدوران قدرت‌های استکباری را از صف برخی از زمامداران ناآگاه و کم تجربه منطقه‌ای جدا کنیم، بسیاری از زمامداران طیف دوم متأثر از ناآگاهی و کم تجربگی، اغفال شده، در دام حیله و دسیسه دشمنان گرفتار آمده و فریب سیاست بازی آنان را خورده‌اند. 

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران یاد آور شد: روباه‌های پیر و جوان جریان جنایتکار صهیونیستی بدانند فتنه‌ای که به اسم داعش در منطقه برپا کرده‌اند با بیداری ملت‌های منطقه خاموش خواهد شد و بیش از این اجازه نخواهند داد جان و مال و همزیستی مسالمت آمیز ملت‌های منطقه قربانی نقشه‌های شوم جریان صهیونیستی دنیا شود. 

دریادار تنگسیری افزود: برخی از حکام کشورهای منطقه به خود بیایند و تا دیر نشده از ادامه بازی در زمین دشمن و کمک رسانی به پیاده شدن دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمن علیه ملت‌های منطقه به ویژه در همدستی با جریان داعش که زاییده سیاست‌های صهیونیستی است دست بردارند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت آمریکا در حمله مستقیم به سکوهای نفتی جمهوری اسلامی ایران درخلیج فارس و حمله به ناوگروه شهید مهدوی اشاره کرد و گفت: سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش با ایستادگی در برابر ناوگان متجاوز آمریکا در خلیج فارس، هیمنه پوشالی او را در هم شکستند و با شهادت خود درس تسلیم ناپذیری و ذلت ناپذیری در برابر ظلم و جنایت و زیاده خواهی و سلطه‌گری را به رسا‌ترین شکل ممکن فریاد زدند. 

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با تجلیل از حماسه سازان نیروی دریایی سپاه و خانواده‌های معظم شهدا افزود: نیروی دریایی سپاه از دوران هشت سال دفاع مقدس چه در حوزه دفاع زمینی و چه در صحنه دفاع دریایی، صفحات درخشان و پرافتخاری را در فضای حیات بخش انقلاب اسلامی رقم زده است. 

وی اضافه کرد: اگر آن افتخارات بعضا با بهره گیری از حداقل امکانات حاصل شد، ولی امروز این نیرو به توانمندی‌های روز دنیا مجهز شده و برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب بیش از هر زمان دیگری مهیا و آماده است.

کد N1517830

وبگردی