آفتاب
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تدوین طرح آمایش سرزمینی صنعت کشور در مراحل نهایی است

تدوین طرح آمایش سرزمینی صنعت کشور در مراحل نهایی است

اراک- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تدوین طرح آمایش سرزمینی صنعت کشور، در مراحل نهایی است تا نقشه راهی برای استقرار و فعالیت واحدهای صنعتی در منطق مختلف، ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی عصر شنبه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: طی سه سال اخیر دولت شش هزار پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و معدنی را صادر کرده است.

وی افزود: همچنین شش هزار واحد صنعتی در ابتدای کار دولت یازدهم نیمه فعال و غیرفعال بوده که در این دولت بیش از سه هزار واحد از این تعداد، به رونق و فعالیت مجدد رسیده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این اقدامات در شرایطی بوده که توانستیم همزمان، تورم را نیز کنترل کنیم و شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم.

رحمانی خاطرنشان ساخت: ایجاد ثبات در وضعیت واحدهای صنعتی و بهبود فضای کسب و کار، از نتایجی است که به دنبال اقدامات فوق حاصل و باعث آغاز روند اصلاح و تحول در وضعیت صنعت کشور شده است.

وی تصریح کرد: با اعطای تسهیلات رونق تولید، بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط راه اندازی و بهسازی شده اند و انتظار داریم همکاری بانک ها در این رابطه ادامه داشته باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باور داریم که ظرفیت و توان صنعتی کشور بالا است، بنابراین باید اقدامات پیگیرانه ای برای سر و سامان دادن به وضعیت صنعت انجام دهیم.

رحمانی تاکید کرد: همچنین باید در نگاهمان به مسائل صنعت و تولید تغییر و بازنگری داشته باشیم و با این تغییر نگاه و رویکرد، زمینه را برای شکوفایی بیش از پیش صنعت فراهم کنیم.

وی با اشاره به طرح رونق تولید و اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی گفت: در طرح رونق تولید که با رویکرد به مولفه های اقتصاد مقاومتی در دست اقدام است، تلاش داریم مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط برطرف شود و در این راستا همکاری تمام دستگاه های اجرایی مسئول و مرتبط نیز ضروری است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: این طرح یک برنامه ملی و کشوری است که از سوی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید فراوان شده بنابراین همه باید در راستای انجام آن جدیت و پیگیری داشته باشیم.

رحمانی افزود: از مبلغ ۱۶۰ هزار میلیارد ریال که مقرر بود در طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی کشور اعطا شود، ۸۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و این طرح تا زمانی که تمام واحدهای کوچک و متوسط کشور احیا شوند و مشکلات آنها برطرف شود ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۷۳۱ واحد صنعتی در کشور از تسهیلات رونق تولید و صنعت، به طور مستقیم برخوردار شده اند که از این تعداد ۵۶۸ واحد مربوط به استان مرکزی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین در استان مرکزی ۱۸ واحدهای صنعتی بزرگ نیز با مشکلاتی روبرو هستند که ارزیابی مشکل و بررسی و اتخاذ راهکار برای آنها در حال انجام است.

کد N1517709

وبگردی