آفتاب
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت:

اختلاف نظر در تعریف دستاوردهای طرح ها دلیل توقف طرح های کلان در دانشگاه علم و صنعت است

اختلاف نظر در تعریف دستاوردهای طرح ها دلیل توقف طرح های کلان در دانشگاه علم و صنعت است

تهران – ایرنا – معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت:نارضایتی بهره برداران و اختلاف نظر درتعریف دستاوردهای طرح های کلان از جمله عوامل توقف طرح های کلان در این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر تورج محمدی روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه های بهره بردار تصور می کنند دستاوردهای پروژه های کلان ملی نیاز آنها را برطرف نمی کند و این امر موجب شده که تزریق مالی به این پروژه ها صورت نگیرد.
وی گفت: در اجرا برخی از این پروژه ها اختلاف نظرهایی در زمینه تعریف پروژه ایجاد شده است و ما بعنوان دانشگاه و مجریان طرح تلاش می کنیم که دستگاه های بهره بردار را متقاعد سازیم.
وی یادآور شد امیدواریم تا پایان سال جاری پروژه های کلان این دانشگاه از چنین شرایطی خارج شوند.
محمدی در خصوص تولید مقالات در این دانشگاه گفت: تولید مقالات کیفی از سیاست های این دانشگاه به شمار می رود و بر این اساس مقالات کیفی که از سوی اساتید دانشگاه ها تولید می شود در ارزیابی ها مورد توجه جدی قرار می گیرد.
محمدی یادآورد شد: تجاری سازی دستاوردهای پایان نامه ها و تبدیل دانش به ثروت از دیگر رویکردهای دانشگاه علم و صنعت است، مقالات کیفی مقالاتی است که در سطح بین المللی در Q1 (دسته اول) منتشرشده باشد.
وی گفت: تبدیل دانش به ثروت نیز از رویکردهای دیگر این دانشگاه در عرصه پژوهش است، از این رو راه اندازی شرکت های دانش بنیان در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته بطوریکه تا کنون چند شرکت دانش بنیان در دانشگاه علم و صنعت راه اندازی شده است.
محمدی با اشاره به فعالیت های دانشگاه علم و صنعت در حوزه نانو افزود: این دانشگاه تا نیمه اول سال 2016، 240 مقاله منتشر کرده است، همچنین تعداد کل پایان نامه های اجرا شده از سال 80 تا کنون هزار و 19 عنوان است.
محمدی یادآور شد: همچنین در عملکرد دانشگاه معرفی 10 استاد برتر از لحاظ چاپ مقالات در این حوزه می توان نام برد.
علمی **9340*1311**
خبرنگار:منیر ابراهیمی زاده** انتشار دهنده: معصومه گلشن
کد N1517694

وبگردی