آفتاب

بررسی همکاری های فنی - حرفه‌ای بین ایران و آلمان

بررسی همکاری های فنی - حرفه‌ای بین ایران و آلمان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در راس هیاتی به آلمان سفر کرده است در دیدار با مقام های این کشور راههای همکاری در زمینه آموزش های مهارت را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، محمد امین سازگارنژاد در دیدار هوبرت هایل و سیون شولتر اعضای پارلمان آلمان و رییس مرکز مبادلات آکادمیک ایران و آلمان (DAAD) مهمترین محورهای فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران را برای هیات آلمانی تشریح کرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران به همکاری های خوبی که در گذشته، بین دو آلمان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید آلمانی در ایران و همچنین همکاری با صنایع آلمان بود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فصل جدیدی از روابط و مذاکرات دو کشور آغاز شده و در حوزه آموزش فنی و حرفه ای نیز به دنبال احیا و توسعه روابط و تعاملات بین دو کشور هستیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: طی چند ماه گذشته مذاکرات و نشست هایی با سفیر آلمان در ایران و چند هیات آلمانی انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این نشست ها و مذاکرات در سطح عملیاتی و اجرایی، نتایج اثربخشی را فراهم کند.

در ادامه این نشست سازگارنژاد نسبت به همکاری با آلمان برای آموزش کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق اعلام آمادگی کرد.

سپس هوبرت هایل، عضو پارلمان آلمان ضمن تشکر از ارائه گزارش جامع معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران،گفت: روابط ایران و آلمان هیچگاه به طور کامل قطع نشده و بعد از تحریم ها هم فرصت های خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور مهیا شده است.

وی بیان داشت: بی تردید جامعه جوان ایران نتایج اثربخشی را از روابط اقتصادی و اجتماعی دو کشور انتظار دارد و در این راستا هیات آلمانی که به ایران آمدند، مذاکرات متعددی را با وزرای مختلف جمهوری اسلامی ایران در جهت بهبود و توسعه روابط و حل مسائل داشته اند.

وی با تاکید بر این که رفع مسائل مالی لازمه توسعه روابط اقتصادی دو کشور است، بیان داشت: ورود120شرکت بزرگ، متوسط و کوچک آلمانی در روزهای اخیر در ایران نشان دهنده علاقه ما به توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی به ویژه در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای با ایران است.

هایل با اشاره به وجود سیستم دوگانه تئوری و عملی آموزش فنی و حرفه ای در آلمان گفت در ایران با توجه به اهمیت ویژه ای که به علوم و تحقیقات می شود، آماده همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش نیروهای متخصص هستیم و دولت آلمان و اتاق بازرگانی آلمان از این همکاری حمایت می کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دیدارها و نشست ها از توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای استقبال می کنیم.

هایل یادآور شد: با وجود تفاوت ها، نقاط مشترکی هم بین دو کشور وجود دارد که می توانیم در زمینه های اجتماعی و اقتصادی با تدوین استراتژی مشترک ، موفقیت های اثربخشی را به دست آوریم.

وی نشست مذکور را فرصتی برای آغاز همکاری های خوب و موثر بین دو کشور دانست و از مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیر کرد.

کد N1517628

وبگردی