آفتاب

اولتیماتوم شرکت گاز مازندران برای دوگانه سوز کردن خبازی های استان

اولتیماتوم شرکت گاز مازندران برای دوگانه سوز کردن خبازی های استان

ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اظهار اینکه تنها 48 درصد خبازی های استان تاکنون دوگانه سوز شده اند ، از اتحادیه خبازان خواست تا ِپیش از آغاز فصل سرما برای دوگانه سوزی بقیه نانوایی ها هم اقدام کند.

محمد اسماعیل ابراهیم زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تامین نان مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و در صورت افت فشار گاز ، خبازی ها برای ادامه فعالیت باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.
بر اساس آمار شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور مستقر در ساری ، چهار هزار و 350 نانوایی در مازندران فعالیت دارند .
ابراهیم زاده گفت : از همه ادارات ، صنایع ، مدارس و دانشگاهها هم خواسته شده است تا نسبت به دوگانه سوز کردن سامانه گرمایشی خود اقدام کنند تا در صورت افت فشار یا قطعی گاز ، دچار مشکل نشوند.
بر اساس تصمیات اتخاذ شده ، برقراری مستمر جریان گاز خانگی ، بیمارستان ها و صنایع کم مصرف در اولویت شرکت گاز قرار دارد و صنایع عمده و سپس نیروگاهها نیز در اولویت آخر هستند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت : در صورت افت فشار گاز ، محدودیت مصرف برای نیروگاهها ، صنایع عمده پر مصرف و سپس کم مصرف به ترتیب اولویت اعمال خواهد شد.
وی افزود : به همین دلیل صنایع عمده موظف هستند در فصل زمستان در اندیشه جایگزینی سوخت دوم باشند.
ابراهیم زاده میانگین مصرف گاز خانگی در زمان پیک را بیش از 20 میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و اظهار داشت : با توجه به حجم تقاضایی که از سوی مشترکین خانگی وجود دارد ، باید میزان تولید و ظرفیت انتقال گاز افزایش یابد.
وی با تاکید بر این که تمرکز دولت بر پایداری جریان گاز خانگی است ، افزود : مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد و به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.
ابراهیم زاده گفت : بازرسی های دوره ای از ادارات استان مازندران برای بررسی استفاده بهینه از گاز نیز انجام می شود.
مازندران یک میلیون و 200 هزار مشترک گاز دارد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کرویی ** انتشار دهنده :حسن فلاحتی
6990/1654
کد N1517605

وبگردی