آفتاب
روحانی اهل سنت ایرانشهر:

پیروی نکردن از راه امام حسین سبب تسلط دشمنان بر ممالک اسلامی شده است

پیروی نکردن از راه امام حسین سبب تسلط دشمنان بر ممالک اسلامی شده است

زاهدان - ایرنا - امام جمعه مسجد النبی اهل سنت ایرانشهر با بیان این که امام حسن و امام حسین (ع) سرور جوانان بهشت هستند، گفت: اگر مسلمانان امام حسین (ع) را الگوی خود قرار داده و از راه ایشان پیروی می کردند هیچگاه شاهد غلبه دشمنان بر ممالک اسلامی نبودیم.

مولوی عبدالسلام ملازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام حسین (ع) برای احیای دین جدشان رسول خدا (ص) و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و در این راه به دست لشکر یزید به شهادت رسیدند.
وی افزود: مقام شهادت در دین اسلام بسیار بالاست و کسانی که در راه خدا کشته می شوند جایگاه ارزشمندی نزد خداوند بلند مرتبه دارند.
امام جمعه مسجد النبی اهل سنت ایرانشهر با تاکید بر حرکت مسلمانان در مسیر اهداف امام حسین (ع) تصریح کرد: احیای سنت پیامبر(ص)، علوم قرآنی و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف امام حسین (ع) بود که در همین راه نیز به همراه فرزندان و یارانشان به شهادت رسیدند.
وی افزود: امام حسین (ع) بسیار به رسول اکرم (ص) شباهت داشتند و نزد ایشان بسیار محبوب بودند و از میان اهل سنت هیچ فردی نیست که امام حسین (ع) و اولاد پیامبر (ص) را دوست نداشته باشد و اگر چنین کسی وجود داشته باشد به منزله کامل نبودن ایمانش است.
امام جمعه مسجد النبی ایرانشهر گفت: امام حسین (ع) با خون خودشان ملت خوابیده را بیدار کرد و با 72 تن از یارانش در مقابل لشکر بیش از چهار هزار نفری یزید ایستاد و به شهادت رسید و با این قیام بزرگ به مسلمانان و تمامی آزادیخواهان جهان درس ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و ستم و جنایت را داد.
مولوی ملازاده گفت: اگر شعور حسینی در وجود مسلمانان باشد هیچ گاه دشمنان نمی توانند به خواسته های شومشان برسند و بر ممالک و ثروت های عظیم مسلمانان چنگ اندازند.
7314*8006**6081* 6075*خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
کد N1517547

وبگردی