آفتاب

اولین المپیک رباتهای انسان نما در آذرماه برگزار می شود

اولین المپیک رباتهای انسان نما در آذرماه برگزار می شود

مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری ششمین جشنوارۀ بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی و اولین دوره مسابقات المپیک رباتهای انسان نما به میزبانی این دانشگاه در بازه زمانی 11 تا 15 آذرماه 95 خبر داد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر 'محمدرضا رازفر' گفت: اولین دوره مسابقات المپیک ربات های انسان نما در 8 رشته برای اولین بار در ایران و جهان برگزار خواهد شد.
رئیس ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزاری المپیک رباتهای انسان نما را تحولی نو در روند برگزاری این دوره از جشنواره برشمرد.
وی با بیان اینکه مسابقات در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار خواهد شد و المپیک در هر دو سطح مشترک خواهد بود، ادامه داد: در بخش لیگ های دانشجویی، تیم های شرکت کننده در قسمت های المپیک ربات های انسان نما، ربات های ترابری پیشرفته، ربات های پرنده، ربات های مین یاب و ربات های کار به رقابت خواهند پرداخت و المپیک ربات های انسان نما و ربات های ترابری A و B نیز بخش دانش آموزی را شامل خواهد شد.
رازفر به برگزاری یک نمایشگاه در بخش جانبی این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، کمیتۀ برنامه ریزی در خصوص نیازسنجی درجهت برگزاری نمایشگاه در بخش جانبی تشکیل شده و در این روند، اطلاعات مربوط به حوزۀ فعالیت های شرکت های فعال در حوزۀ رباتیک و اتوماسیون جمع آوری و دسته بندی شده است.
به گفته وی، ثبت نام از تیم های شرکت کننده آغاز شده و تا پایان مهرماه نیز ادامه خواهد داشت و تمامی برنامه ها جشنواره مطابق زمانبندی از پیش تعیین شده صورت خواهد گرفت به طوریکه این جشنواره از 11 آذرماه در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش می یابد و روز 15 آذرماه با بررسی دستاوردها و نتایج در کمیته های علمی به کار خود پایان خواهد داد.
ششمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUTCup 2016) با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و انجمن رباتیک افغانستان (ARA) تدارک یافته است.
علمی**1055**1440
دریافت کننده: زینب کارگر**انتشار دهنده: معصومه گلشن
کد N1517523

وبگردی