آفتاب

کاهش سه درصدی تلفات جاده‌ای در پنج ماه اول امسال

کاهش سه درصدی تلفات جاده‌ای در پنج ماه اول امسال

ایلنا: معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش 3 درصدی تلفات جاده‌ای در 5 ماهه امسال نسبت به مدت به مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر بیش از 40 هزار دستگاه خودرو شامل ناوگان مسافری باری جاده‌ای  و بیش از 600 هزار نفر راننده فعال در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد که با این ناوگان سالانه 500 میلیون تن کالا و 300 میلیون نفر مسافر جابجا می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به رشد نرخ تردد از جاده گفت: در 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در  پارسال نرخ تردد از جاده‌ها 4.4 درصد رشد داشته است که این عدد فقط در تابستان چیزی حدود 7.5 تا 7.6 درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در 5 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته گفت: در پنج ماه اول امسال با کاهش سه درصدی میزان تلفات جاده‌ای مواجه شدیم و در این مدت نسبت به سال گذشته 200 نفر کمتر کشته شدند.

وی با بیان اینکه اولویت سازمان راهداری افزایش ایمنی و تدوین آیین‌نامه‌هایی برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها گفت: یکی از اقدامات ما در راستای تحقق این هدف نصب دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت است که به زودی تعداد دیگری از این دوربین‌ها به افتتاح می‌رسد.

کشاورزیان با بیان اینکه 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس مسافری مجهز به سامانه سپهتن هستند، گفت: با این سامانه می‌توان عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را در لحظه کنترل کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این سامانه کنترلی بر روی ناوگان باری نداشتیم، گفت: ناوگان مسافری کنترل می‌شود اما در حال حاضر کنترلی بر روی ناوگان باری نداریم و ممکمن است رانندگان ناوگان باری بیش از 9 ساعت در روز بدون توقف تردد داشته باشند.

کد N1517434

وبگردی