آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

مهمترین استراتژی دولت جایگزینی حمل و نقل جاده ای با مسیر ریلی است

مهمترین استراتژی دولت جایگزینی حمل و نقل جاده ای با مسیر ریلی است

تهران – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی گفت:مهمترین استراتژی دولت، انتقال و جایگزینی حمل و نقل جاده ای به مسیر ریلی است تا با کاهش هزینه های رفت و آمد، از بروز حوادث جاده ای نیز جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا ، عباس آخوندی روز شنبه در مراسم بهره برداری از پل روگذر امام رضا (ع) که بر فراز راه آهن سراسری تهران- مشهد احداث شده اظهارکرد: توسعه حمل و نقل ریلی استراتژی اصلی دولت است تا مردم به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی، صرف بنزین ، وقت و قرار گرفتن در تنگناهای مختلف، سفرخود را بر روی ریل انجام دهند که مقدمات این مهم در استان تهران و شهرستان های اطراف فراهم شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه قطار شهری تهران- ورامین گفت: اصلی ترین راه حل برای مسأله تردد و ترافیک کلان شهر تهران و شهرستان های حومه نظیر ورامین، پیشوا و سایر شهرهای اطراف، شکل گیری نظام حمل و نقل حومه ای است که این طرح با پیشرفت های مناسبی همراه است.
وی افزود: با توسعه حمل و نقل ریلی، زمان عبور قطارها به زیر 10 دقیقه می رسد و به این خاطر نمی توان مسیر تردد خودروها را در شهرهایی که قطار از میان آن عبور می کند مدام متوقف کرد لذا احداث پروژه هایی مانند پل امام رضا (ع) در ورامین و زیر گذار 15 خرداد این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که این پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
آخوندی افزود:یکی دیگر از پروژه های مهم در راستای اجرای طرح قطار حومه ای تهران- ورامین ، توسعه ایستگاه راه آهن ورامین در دو فاز است که در فاز نخست سکوهای این ایستگاه تا پایان سال توسعه می یابد و در فاز دوم؛ ایستگاهی مجهز به مساحت 2 هزار مترمربع احداث می شود تا اتفاق بزرگی در حمل و نقل ریلی ورامین صورت گیرد.
وی تصریح کرد: روزانه 75 هزار تردد خودرو بین ورامین و تهران صورت می گیرد که بسیاری از این ترددها زائد است و باید به راه آهن منتقل شود که به این منظور ، دو خط راه آهن به راه آهن سراسری تهران- مشهد اضافه شده که از گرمسار شروع و با عبور از ورامین و شهرری، به تهران متصل می شود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خط سوم این پروژه تا پایان امسال افتتاح و خط چهارم نیز اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به لزوم اتصال این شبکه ریلی به خطوط مترو در تهران گفت: این قطار حومه ای در ایستگاه جوانمرد قصاب به خط یک، در شهرری به خط یک و شش و درایستگاه راه آهن به خط سه متروی تهران متصل می شود و در اصل سیستم حمل و نقل درون و برون شهری استان تهران تکمیل می شود.
آخوندی هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر شش هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشاردهنده:علی شهیدیان
تهرام/7254//1348
کد N1517293

وبگردی