آفتاب
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی ایران دنباله واقعه کربلا است

انقلاب اسلامی ایران دنباله واقعه کربلا است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی ایران دنباله واقعه کربلا و زمینه ساز ظهور حضرت امام زمان (عج) است.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در جمع عزاداران حسینی شهرداری مشهد افزود: عاشورای سال 61 هجری شروع یک جریان بود که تاکنون ادامه دارد.
وی اظهار کرد: نگرش سطحی و قشری به واقعه عاشورا به دنبال تجدید خاطره غم، اندوه و مصیبت است در حالی که نگرش جدی به این واقعه به دنبال ایجاد الگویی برای مقابله با ظلم و استکبار برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی است.
وی گفت: تحریم و فشار اقتصادی نباید باعث شود که دست به دست دشمن بدهیم و میدان چپاول و یغماگری را برای او فراهم کنیم تا کشور معیارها و ملاکهای دینی خود را از دست بدهد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه حضرت اباعبدالله (ع) فرمودند 'مانند من با مثل یزید بیعت نمی کند'، افزود: انقلاب اسلامی ایران با جانفشانی، ایثار و خونهای بسیار به پیروزی رسید تا فردی مانند حضرت امام حسین (ع) در راس جامعه قرار گیرد بنابراین آزاد نیستیم با چند مشکل و فشار اقتصادی از ارزشهای دینی خود بگذریم، آلوده به محرمات شویم و با دشمن معامله کنیم تا او از ما خوشش بیاید.
وی اظهار کرد: برخی از افرادی که طی دوران دفاع مقدس عملیاتهای گوناگون را پشت سر گذاشتند، بعد از جنگ، قدرت، مقام و موقعیت آنان را وادار کرد که در برابر ولایت بایستند و نتوانند در برابر وسوسه های قدرت ایستادگی کنند.
وی گفت: طبق آیه قرآن، مومن صادق دارای سه خصلت، باورمندی به خدا و رسول (ص)، نداشتن شک و تردید و مجاهدت در راه خدا با جان و مال است که یاران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا همه این خصوصیت ها را داشتند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه، کربلا و قیام حضرت امام حسین (ع) یک تابلو کامل و شفاف و تردید ناپذیر است افزود: هیچ خواسته ای در مقابل خداخواهی، دین خواهی و پیامبر خواهی یاران حضرت امام حسین (ع) در کربلا وجود نداشت و این تابلو الگویی برای ماست که باید دنبال آن حرکت و آن را در زندگی اجرا کنیم.
7507/ 6053 / خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1517271

وبگردی