آفتاب

راهنمای شرکت در کنفرانس‌های بین المللی خارج از کشور

راهنمای شرکت در کنفرانس‌های بین المللی خارج از کشور

برای افزایش شانس پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تقویت رزومه تحصیلی، شرکت در کنفرانس های بین المللی از طریق درگاه های جهانی اهمیت دارد

برای افزایش شانس پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تقویت رزومه تحصیلی، شرکت در کنفرانس های بین المللی از طریق درگاه های جهانی اهمیت دارد .بسیارند دانشجویانی که قصد دارند در طول تحصیل، در کنفرانس های بین المللی مرتبط با رشته خود شرکت کرده و با اساتید و محققان علوم گوناگون، از نزدیک آشنا شوند و یا مقالات خود را در نشریات کنفرانس ها منتشر کنند تا اعتبار علمی کسب نمایند.  

وقتی شما مقاله ای را در ژورنالی بین المللی اصطلاحا SUBMIT می کنید، پس از مدتی، نظرات داوران را دریافت خواهید کرد که در صورتی که این نظرات، باعث شود مقاله شما در کوتاه مدت با REVISION قابل اصلاحی برای ادامه روند بررسی و انتشار مقاله همراه باشد، مقاله شما پذیرفته (ACCEPT) خواهد شد. در صورتی که نظر داوران بر این باشد که مقاله شما از نظر علمی و تئوریک مشکلات بسیاری دارد، در نهایت مقاله REJECT خواهد شد. 


وقتی شما با کنفرانس های بین المللی برای بررسی و انتشار مقالات و یافته های تحقیقاتی (کیفی و کمی) تعامل می کنید، با هزینه کم و وقت محدود، یاد خواهید گرفت که چگونه نظرات داوران را بررسی و برای اعمال آن در مقالات اقدام کنید. این تجربه کوچک، ارزشمند و فرصت آفرین است. به این دلایل :


  • تعامل با کنفرانس های بین المللی سبب می شود تا شما در زمینه حرفه ای خود، با سخنرانان، نویسندگان، اساتید و فعالان فنی و حرفه ای در سراسر جهان آشنا شوید. 

  • برخی از اساتید دانشگاه ها را در کنفرانس های بین المللی داخلی و خارجی دیدار کرده و با آن ها درباره آینده تحصیل در خارج از کشور خود صحبت کنید. 

  • فرصت دریافت توصیه نامه تحصیلی (recommendation letter) را از اساتید حاضر در کنفرانس های بین المللی بدست اورید. 

  • با رایزنی با اساتید حاضر در کنفرانس های بین المللی، ان ها را برای حمایت از پروپزال ارشد یا دکترای خود در آینده ترغیب کنید. 

  • با جدید ترین موضوعات در رشته کاری تحصیلی و حرفه ای خود آشنا شوید. 

  • از نظر نویسندگان مقالات حرفه ای بین المللی برای توسعه اطلاعات تئوریک و عملیاتی خود و هم چنین افزایش شناخت خود درباره شیوه های حضور و ارائه مقاله و پوستر در محافل علمی بهره مند شوید. 

  • فرصت انتشار مقالات خود در نشریات معتبر کنفرانس های بین المللی را کسب کنید. 

  • فرصت present مقالات خود را در محافل علمی با حضور اساتید و داوران و کارشناسان و فعالان تجاری و تحقیقاتی جهانی بدست آورید که فرصت آفرین است. 

  • در کارگاه های جنبی (workshop) کنفرانس شرکت کرده و با فعالان تجاری که آماده تجاری سازی ایده ها هستند، آشنا شوید. 

  • از فرصت ارتباط حضوری برای طرح نظرات و پیشنهادات و پروپزال های علمی خود در عرصه های گوناگون استفاده کنید. 


سایت allconferences.com معتبر ترین سایت معرفی کنفرانس ها

از معروف ترین و معتبر ترین درگاه های آشنایی با کنفرانس های معتبر بین المللی است. شما با ورود به این سایت، می توانید به طور رایگان از کلیه خدماتش استفاده کنید. می توانید نام کنفرانس مورد نظر خود را در باکس جست و جوی آن جست و جو کنید. می توانید کنفرانس های روز جهان را بر اساس نام کشورها، طبقه بندی کرده و مشاهده کنید. میتوانید کنفرانس ها را بر اساس موضوعات و زیر موضوعات، مشاهده کنید. می توانید کنفرانس ها را بر اساس تاریخ برگزاری در سراسر جهان، طبقه بندی و مشاهده کنید. 

برای ۲۸۶ میلیون نتیجه جست و جویی که گوگل برای کلید واژه مهم کنفرانس ارائه می کند، این پرتال در رتبه نخست قرار دارد. در این درگاه، اطلاعات بیش از ۱۰۰ هزار کنفرانس، نمایشگاه، همایش تجاری دولتی و غیر دولتی در بیش از ۱۸۰ کشور جهان در موضوعات مختلف در دسترس علاقمندان است و معمولا برخی از دانشجویان از این پرتال برای آگاهی از کنفرانس های مورد نظر خوداستفاده می کنند. 

از هوا فضا گرفته تا زبان شناسی و متالوژی ومعدن و زیست شناسی تا فلسفه و پزشکی و تخصص های مختلف علوم و فنون، در این درگاه، اطلاعات روز و دقیق درباره کنفرانس های مختلف و نمایشگاه ها و همایش ها، محتوای مستند و مستدل ارائه شده است. 

سایت conferencealerts.com

از جمله دیگر پرتال های آشنایی با کنفرانس های بین المللی است. از طریق این پرتال می توانید هم چون سایت قبلی، به اطلاعات به روز جهت شرکت در کنفرانس های مختلف در سراسر جهان و موضوعات مختلف دسترسی داشته باشید. همانند سایت قبلی، وقتی به بخش conference by topic و یا conference by country مراجعه کنید، اطلاعات کنفرانس ها بر اساس عنوان و کشور محل برگزاری برای شما به نمایش در می آید. اگر به بخش ایران بروید، مشاهده خواهید کرد که در سال ۲۰۱۷، چه تعداد کنفرانس در ایران برگزار می شود که جالب توجه است.

چند توصیه


  1. شرکت در کنفرانس های بین المللی، فرصتی برای شناخت بهتر فعالان کسب و کار و تحقیقات در رشته ای است که در آینده قصد ادامه تحصیل و کار دارید. 

  2. انتشار مقاله در ژورنال های کنفرانس ها، فرصتی برای تجربه حضور در نشریات بین المللی و مطرح شدن نظرات و یافته های تحقیقاتی کمی و کیفی شما است. 

  3. اعتبار انتشار مقاله در برخی از کنفرانس های بین المللی، کم تر از نشریات ISI نیست. 

  4. اگر برای انتشار مقاله در کنفرانس ها، خلاصه خوبی آماده کنید، احتمال پذیرش افزایش یافته و شانش شما برای FINAL ACCEPTANCE افزایش خواهد یافت. 

  5. هیچ تضمینی برای صدور روادید از کشورهایی که مقاله شما در کنفرانس پذیرفته شده است، وجود ندارد. 

  6. اگر مقاله شما در کنفرانس پذیرفته شد و قصد شرکت درکنفرانس را داشتید، هزینه شرکت در کنفرانس را در صورت امکان، منوط به اخذ روادید کنید. البته معمولا کنفرانس ها در صورتی که روادید شما صادر نشود، به همان حسابی که هزینه کنفرانس را پرداخت کردید، مبلغ شما را عودت خواهند داد. 

  7. در صورت تمایل برای شرکت در کنفرانس های خارجی و پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجله ها و ژورنال های خارجی و بین المللی ، میتوانید از خدمات پرداخت ارزی سایت پیمنت ۲۴ استفاده کنید. 


کد N1517200

وبگردی