آفتاب
با هدف حمایت از توسعه علم؛

بنیاد علمی «اکو» به واقفین جایزه مصطفی پیوست

بنیاد علمی «اکو» به واقفین جایزه مصطفی پیوست

بنیاد علمی بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام به جمع واقفین جایزه مصطفی(ص) پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جایزه مصطفی(ص)، بنیاد علمی اکو در سومین نشست هیات امنای خود در اسلام آباد طرح عضویت در صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) را به تصویب رساند و به جمع واقفین این جایزه پیوست.

بنیاد علمی اکو(ECOSF) سازمانی بین‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقاء علم، فناوری و نوآوری است. سازمان اکو با پوشش ۳۶۰ میلیون نفر که یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

 بنیاد علمی اکو پس از پیوستن به جمع واقفین جایزه مصطفی(ص) در بیانیه ­ای آورده است:

«هیات امنا به مذاکره و تبادل نظر در مورد پیشنهاد مطرح شده پرداخت و ضمن تمجید از ابتکار عمل دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) در خصوص تقدیر و تجلیل از آثار دانشمندان و محققین کشورهای اسلامی از طریق این جایزه، تصویب کرد که بنیاد علمی اکو به منظور معرفی، ترویج و اشاعه جایزه مصطفی(ص) در میان جامعه علمی منطقه اکو، آماده هرگونه حمایت فنی و معنوی خواهد بود.»

صندوق سرمایه­ گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) (MPIEF) به منظور معرفی و تقدیر از برترین­های علم و فناوری در جهان اسلام، همچنین حمایت از توسعه علم و فناوری در جهان اسلام به ویژه در حوزه­ های مرتبط با جایزه مصطفی(ص) در قالب گرنت­های پژوهشی و تحقیقاتی و تسهیلات مالی جهت تجاری ­سازی طرح­های فناوری، تشکیل شده است.

کد N1517094

وبگردی