آفتاب

امام جمعه موقت قم: انقلاب اسلامی و اقتدار آن برگرفته از نهضت امام حسین(ع) است

امام جمعه موقت قم: انقلاب اسلامی و اقتدار آن برگرفته از نهضت امام حسین(ع) است

قم - ایرنا - امام جمعه موقت قم با اشاره به این که نهضت حضرت امام خمینی(ره) و اقتدار انقلاب اسلامی برگرفته از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا است، گفت: باید هر روز این پیوند میان انقلاب اسلامی ایران با نهضت حسینی، مستحکم تر و پایدارتر شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نمازجمعه قم خاطرنشان کرد: وقتی گاندی در هندوستان نهضت خود را نشات گرفته از قیام عاشورا می داند ما مردم ایران بسیار سزاوار هستیم که این نهضت بزرگ حسینی و نقش آن در پیروزی و اقتدار انقلاب اسلامی را گرامی و پاس بداریم.
وی ادامه داد: نقش نهضت حضرت امام حسین(ع) در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر است و به عنوان نمونه در جریان فتنه سال 88 ، پیام قدرت عاشورای حسینی به تمام دنیا رسید.
سعیدی اظهار داشت: عده ای از مردم قم به همراه هیات های مذهبی با توجه به این که شروع نهضت امام در 15 خرداد 1342 مصادف با روز دوازدهم محرم بوده امسال این روز را گرامی می دارند و مراسمی که قرار است در روز دوازدهم محرم امسال برگزار شود باعث یادآوری پیوند مهم نهضت حضرت امام راحل و با نهضت عاشورا می باشد.
وی هم چنین با اشاره به مراسم شیرخوارگان حسینی گفت: این مراسم امسال در سراسر کشور و برخی کشورهای جهان به صورت همزمان برگزار شد و تاثیر این همایش به اندازه ای بود که برخی کشورها از جمله انگلیس آن را محکوم کردند.
سعیدی تصریح کرد: کشور انگلستان، قمه زنی را که باعث نفرت و وهن اسلام است را تشویق و از آن به عنوان اقدام مهم یاد می کند، ولی مراسم شیرخوارگان حسینی را محکوم و از این طفل های شیرخوار به عنوان بمب های خطرناک یاد می کند و اسراییل هم اعلام کرده ایران در حال سربازگیری برای خودش است.
وی گفت: رژیم اسراییل غاصب و کودک کش بداند ایران با تربیت همین کودکان حسینی روزی تومار آنها را در هم خواهد پیچید.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) بر دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر استوار بود و هر کس باید با عمل، زبان و وجود خود، دیگران را دعوت به امور خیر و نهی از منکرات کند.
وی افزود: نماز روزهای تاسوعا و عاشورا باید مورد اهمیت جدی قرار گیرد، امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به این مهم پرداختند و باید نماز را مورد توجه قرار دهیم.
سعیدی با اشاره به سالروز بمب گذاری در حرم امام هشتم نیز گفت: آن افراد مزدور، از نسل همین تکفیری هایی بودند که امروز منطقه را دچار آشوب کردند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
کد N1516685

وبگردی