آفتاب

اظهارات بادامچیان درباره ورود جامعه مدرسین به انتخابات /نامزد غیرحزبی اصلح باشد از او حمایت می‌کنیم

اظهارات بادامچیان درباره ورود جامعه مدرسین به انتخابات /نامزد غیرحزبی اصلح باشد از او حمایت می‌کنیم

تسنیم نوشت:رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری از فعالیت این جبهه برای انتخابات شوراها خبر داد.

اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره احتمال معرفی یک گزینه از سوی حزب متبوعش برای انتخابات 96 گفت: به عنوان یک حزب از اعضا و مسئولان حوزه‌های خود، دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها نظرخواهی می‌کنیم. مجموعه افرادی را که نام بردم حدوداً 18 نفر بود و این‌ها نظرات افراد است.

وی درباره حزبی و یا غیرحزبی بودن نامزد منتخب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری سال 96، گفت: قطعاً زمانی که یک حزب بخواهد نامزدی معرفی کند، نامزد حزبی خود را در اولویت قرار می‌دهد. مگر آنکه نامزدی عضو مؤتلفه نباشد اما از لحاظ تفکر، بینش و سوابق مورد قبول حزب و اصلح بوده و بر سایرین برتری داشته باشد.

رئیس کمیته انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری، افزود: در چنین شرایطی بر اساس نظر شهید بهشتی حرکت می‌کنیم که معتقد بود « اگر در حزب جمهوری اسلامی میان دونفر با وضعیت و موقعیت یکسان قرار بگیریم که یکی از آنها حزبی و دیگری غیرحزبی باشد، فرد حزبی را معرفی می‌کنیم زیرا از امتیاز تشکیلاتی برخوردار است. اما اگر نامزد غیرحزبی را اصلح یافتیم طبق موازین از وی حمایت کرده و به او رای می‌دهیم.»

بادامچیان با بیان اینکه معتقدیم نامزد حزبی موتلفه علاوه بر برخورداری از امتیاز شخصیتی حقیقی، از سوی شخصیت حقوقی برگزیده نظیرحزب موتلفه اسلامی که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت صحیح و سالم دارد نیز بهره مند می‌شود، گفت: از سوی دیگر در صورت انتخاب نامزد موتلفه از سوی مردم، حزب از نیروهایی که برای ریاست جمهوری مفید هستند نه به عنوان معاون و وزیر بلکه در قالب شورای ریاست جمهوری برای تفکر و عقلانیت در این راستا استفاده می‌کند.

وی افزود: این شورا، شورای تفکر، عقلانیت، تدبیر و برنامه ریزی خواهد بود. علاوه بر این شخصی که مسئولیت بپذیرد از پشتوانه گروههای مطالعاتی حزب برخوردار است و می تواند از همه مراکز پژوهشی کشور استفاده کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، تاکید کرد: در مجموع اگر نامزدی از سوی شخصیت حقوقی چون حزب موتلفه اسلامی با این سوابق طولانی و اندوخته اعتمادی که دارد انتخاب شود، می‌تواند بسیاری مشکلات را حل کند و کشور را به سمت پیشرفت و توسعه پیش ببرد.

مسئول کمیته انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی درباره زمان معرفی رئیس کمیته انتخابات موتلفه اظهار کرد: موتلفه رئیس کمیته انتخابات ندارد، یک مسئول کمیته انتخابات دارد که بنده هستم و این مسئولیت همیشه بر عهده بنده بوده است.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان در پاسخ به اینکه نامزدهای جبهه متبوعش برای انتخابات شورا چه زمانی تعیین می‌شوند گفت: انتخابات شوراها در اولویت کاری جبهه پیروان قرار دارد که البته در مرحله اولیه این بحث هستیم و در زمان مشخص وارد مصادیق می‌شویم.

وی همچنین درباره شاخصه‌ها و مصادیق نامزدهای شوراهای شهر، گفت: روشن است که شورای شهر به چه کسانی نیاز دارد، طبیعی است که به روحانیون، بانوان، متخصصان شهری و برخی چهره های پرتجربه برای رقم زدن تحولات نیاز دارد.

بادامچیان درباره ورود جامعه مدرسین به انتخابات سال 96 گفت: این تشکل روحانی-سیاسی نسبت به مسائل جاری کشور بی‌تفاوت نیست و حتما به وظایف خود عمل می‌کند، اما اینکه در عرصه انتخابات شرکت کند بر عهده خودشان است که وارد عرصه انتخاب شوند.

۲۹۲۹

کد N1516683

وبگردی