آفتاب

از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند

از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند

زنجان – ایرنا – معرفت حسین(ع) بحثی نیست که شامگاهی قبل سراغ مادری رفته و او را شیفته ساخته باشد، این عشق با پوست و خون مادران این سرزمین آغشته شده و بر همه ی جان آنان نقش بسته است.

گل این خاندان را از خاک زمین نسرشته اند که مریدان و دل دادگانشان، به عشق آنان پر پرواز تا ملکوت نگشایند و زمین گیر دل بستگی ها باشند.
دوازدهمین گردهمایی دلدادگان عزادار، این خاندان مزین به گریه و سوز رباب وار، در زنجان برپا شد، مجلسی سرشار از دلدادگی و عاشقی.
همه چند هزار مادری که کودک به بغل صبح اول به قصد کربلا راهی حسینیه ثارالله شده بودند، آمده بودند تا بگویند که رباب وار مادر بودن، نه کار هر مادری است که عشق حسین(ع) می خواهد و دلدادگی در راه حق.
کسی از این مادران را توان شیردادن به فرزند نبود، همه در مراسمی گرد هم آمده بودند که مادری در سوز و داغ فرزندی سینه سوخت اما سینه سپر کرد و پشت امام خود ایستاد تا نشان دهد عشق و ارادت به حسین(ع) به مراتب فراتر از عشق مادری است.
همایش شیرخوارگان حسینی در حالی مثل هر سال برپا شد که قصد داشت بار دیگر برای سربازی امام زمان(عج) سرباز گیری کند، کودکانی که امروز در آغوش مادران خفته و آرام گرفته اند، به خواست و نذر مادرانشان، نذر علی اصغر می شوند تا همچون این کودک شیرخواره به سربازی در مسیر امامی دیگر تبدیل شوند، سربازی برای امام عصر(عج).
3001/6085
خبرنگار:مینا افشاری** انتشاردهنده: رویا رفیعی
کد N1516520

وبگردی