آفتاب
برزگر در گفتگو با مهر:

سرمربی جوانان باید زودترمعرفی شود/ناکامی در جهانی چندین دلیل داشت

سرمربی جوانان باید زودترمعرفی شود/ناکامی در جهانی چندین دلیل داشت

عضو شورای فنی کشتی آزاد گفت: امیدوارم مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با توجه فرصت کوتاه باقی مانده تا جام بین المللی «شاهد»، سرمربی تیم جوانان را به شورای فنی معرفی کند.

منصور برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان باید معرفی شود، گفت: نباید در رده های سنی نوجوانان و جوانان به دنبال نتیجه‌گرایی مطلق باشیم، بلکه هدف ساختن پشتوانه‌ها برای تیم ملی است که خوشبختانه شاهد نمونه‌های خوبی از این دست بودیم.

وی با اشاره به مرد طلایی کشتی آزاد ایران در المپیک ادامه داد: مثال روشن روند سازندگی، حسن یزدانی است که طی یک چرخه صحیح از نوجوانان به جوانان و سپس به بزرگسالان آمد. این نشان می دهد مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه به درستی صورت گرفته است.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی افزود: معتقدم اگر مشکلی هم در این زمینه باشد با وجود مجید ترکان به عنوان مدیر تیم‌های ملی پایه می توان امید به برطرف شدن آن داشت.

برزگر در خصوص نتایج ضعیف تیم‌ نوجوانان و جوانان در مسابقات جهانی اظهار کرد: دو مساله در تیم‌های جوانان و نوجوانان ما پیش آمد که در نحوه نتیجه‌گیری تیمی تاثیر گذاشت و آن نیز همگروهی دو کشتی‌گیر ما با رقبایی از رژیم صهیونیستی بود. همان مساله باعث شد تا امتیازات زیادی را از دست بدهیم. مشکل دیگر مافیای روس‌هاست که متاسفانه ۱۰ تا ۱۲ تیم در یک میدان مهم بین المللی با هم هماهنگی و تبانی می‌کنند تا نتایج دلخواهشان به دست آید.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند نتیجه چهارمی جوانان و هشتمی نوجوانان به درستی بررسی و آسیب شناسی نشده گفت: به نظر من اینطور نبود چراکه بلافاصله با نظر مجید ترکان، سرمربیگری تیم نوجوانان به غلامرضا محمدی واگذار شد که یک اتفاق خوب برای کشتی ایران است. از سوی دیگر دلیل چهارم شدن تیم جوانان را همه می دانند چون اگر کشتی‌گیر ما در گروه خود به حریف رژیم اشغالگر قدس نمی خورد این تیم روی سکو می رفت.

وی در پایان خاظر نشان کرد: افتخارات کسب شده در چند ماه اخیر به ویژه المپیک، متعلق به تمامی جامعه کشتی است و همه ما چه در شکست‌ها و چه در پیروزی‌ها سهیم هستیم. در نتیجه باید برنامه های مدون را با همدلی و تعامل پیش برد تا به اهداف بزرگ آتی رسید.

کد N1516466

وبگردی