آفتاب

سفیر عراق در ایران: تبلیغات سوء دشمنان علیه جمهوری اسلامی بی اثر است

سفیر عراق در ایران: تبلیغات سوء دشمنان علیه جمهوری اسلامی بی اثر است

اراک - ایرنا - سفیر عراق در ایران گفت: تبلیغات سوء دشمنان علیه جمهوری اسلامی بی اثر است و پیشرفت های بزرگ این کشور افتخارآمیز است.

به گزارش ایرنا، راجح صابر عبود الموسوی پنجشنبه شب در جریان سفر دو روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران استان مرکزی در محل نمایشگاه بین المللی اراک، افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرف دشمنان تحریم ظالمانه شد اما این کشور از تمام فشارها و تحریم ها پیروز بیرون آمد و امروز دارای امکانات و پیشرفت های بالایی است.
وی بیان کرد: دشمنانی که علیه تولید ایرانی تبلیغات سوء دارند باید به این کشور بیایند و ببینند که ایران فاتح چه قله هایی است.
وی گفت: جایگاه ملت و کشور جمهوری اسلامی ایران مقتدر است و تاریخ این کشور نیز غنی و اصیل است و بیش از این هم از ایران توقع نیست.
به گزارش ایرنا، سفیر عراق در ایران ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از علوم و صنعت با کشورهای پیشرفته در رقابت است و این موفقیتی بزرگ است.
راجح صابر عبود الموسوی عنوان کرد: کالاهای متنوعی از ایران به عراق صادر می شود و انتظار است این مهم روز به روز افزایش بیشتری یابد زیرا هنوز به مرحله ای که انتظار عراق است نرسیده ایم.
وی گفت: ایجاد یک نمایشگاه دایمی ایران در عراق ضروری است و پیشنهاد می شود این نمایشگاه در بصره شکل گیرد، زیرا مرز مشترک بین دو کشور از این طریق فراهم تر است.
به گزارش ایرنا، سفیر عراق در ایران اضافه کرد: ملت ایران و عراق قرابت های فرهنگی و مذهبی زیادی با هم دارند و دشمن از این مسئله ترسیده و به همین دلیل برای هر دو کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی عنوان کرد: کشور عراق آرزوی موفقیت های بزرگتر برای جمهوری اسلامی ایران دارد و امید است تولیدات این کشور روز به روز در بازارهای جهانی افزایش یابد.
سفیر عراق در ایران افزود: استان مرکزی یکی از قدرت های اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران است که از امکانات و پتانسیل های بالایی برخوردار است.
راجح صابر عبود الموسوی اظهار کرد: به طور قطع هیات های مختلفی از کشور عراق به این استان سفر خواهند کرد تا از نزدیک با توانایی و پتانسیل های این شهر آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ملت عراق در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش آغوش خود را به روی زائران ایرانی باز کرده و همه تلاش خود را به کار گرفته تا از زوار امام حسین(ع) بهترین پذیرایی را کند.
سفیر عراق در ایران قبل از نشست با خبرنگاران، از بخش های مختلف نخستین نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران در محل دایمی نمایشگاه های غرب کشور در اراک بازدید کرد.
در این نمایشگاه با حضور سفیر عراق در ایران امضای تفاهم نامه پست استان مرکزی با شرکت بازار متریال بزرگترین توزیع کننده آنلاین متریال و مصالح ساختمانی نیز منعقد شد.
همچنین تمبر یادبود نیز با حضور سفیر عراق در نمایشگاه بین المللی آلومینیم ایران در اراک رونمایی شد.
این نمایشگاه از 13 مهرماه با حضور بیش از 80 شرکت کننده فعال در زمینه های ساختمان، انبوه سازی، آسانسور، پله برقی، سرمایش و گرمایش، شیرآلات و لوله برپا شده و تا 16 مهرماه جاری ادامه دارد.
در این نمایشگاه سه شرکت فعال آلومینیوم از کشورهای قزاقستان، کره جنوبی و بلغارستان نیز جدیدترین فرآورده های آلومینیم را به معرض نمایش گذاشته اند.
بازدید از واحدهای تولیدی آلومینیوم، آلومرول و لجور از دیگر برنامه های روز دوم سفر سفیر عراق به اراک است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری**انتشاردهنده:مژگان حیدری*
کد N1516343

وبگردی