آفتاب

دشمنان دنبال تفکر ایران‌هراسی هستند

دشمنان دنبال تفکر ایران‌هراسی هستند

وزیر دفاع گفت: دشمنان دنبال تفکر ایران‌هراسی هستند اما بدانند این ملت، مجموعه‌ای شکست‌ناپذیر مقابل هیمنه استکبار است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان عصر امروز در مراسم یادواره ۶۳۲شهید والامقام شهرستان لنگرود افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، جانانه مقابل ۳۷ کشور جهان ایستاد و به لطف خداوند و عنایت‌های امام‌زمان(عج) توانستیم جنگ را به نفع خود تمام کنیم.

وی به سرنوشت کشورهایی که جنگ را علیه ملت ما تحمیل کردند، اشاره و اظهار داشت: همگان دیدند صدام معدوم مثل یزید ملعون چه سرنوشتی پیدا کرد. انقلاب اسلامی ایران، افشاگر چهره پلید و زشت نظام سلطه شد و چهره خبیث آنها را بر همگان آشکار کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در جهان به نیروی بازدارندگی رسیده، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و رژیم‌صهیونیستی جرأت حمله به کشور ما را ندارند و این، به آن دلیل است که ملت ایران، امام‌حسین(ع) و شهدا را دارند و همواره در صحنه حضور داشته و از نظام خود دفاع می‌کنند.نظام جمهوری اسلامی در این مقطع مقابل همه سیستم‌های تبلیغاتی، سیاسی و مالی دنیا ایستاده و آنها را به تسلیم واداشته است.

وی بیان کرد: با تکیه بر فرهنگ شهادت‌طلبی و عاشورایی، می‌توان بر قوی‌ترین قدرت‌های مادی خط بطلان کشید و آنها را از پای درآورد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با یادآوری سخن هیلاری کلینتون که گفته ما هر جایی از دنیا وارد می‌شویم، رد پای انقلاب ایران را مشاهده می‌کنیم، افزود: این‌ها بنا نداشتند در عرصه بین‌المللی کسی جز خود را ببینند اما امروز مجبورند و اقرار می‌کنند و حتی به زبان می‌آورند و به دیگران نیز می‌گویند ایران اسلامی نقش تاثیرگذاری در جهان دارد.

وی افزود: دشمنان دنبال تفکر ایران‌هراسی هستند اما بدانند این ملت، مجموعه‌ای شکست‌ناپذیر مقابل هیمنه استکبار است و در سایه همین حرکت‌های انقلابی، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دنبال آن هستند که تفکر و شعله‌های فروزان انقلاب اسلامی را کم فروغ کنند.

سردار دهقان، انقلاب اسلامی ایران را استمرار و پیوست انقلاب نبی‌مکرم اسلام ذکر کرد و گفت: این مسیر، راه فلاح و رستگاری است و با قیام عاشورا پیوند خورده است.

وی افزود: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی از عزت، اقتدار و احترام برخوردار است؛ متاثر از ریشه‌دار بودن انقلاب دینی ماست که ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد.

سردار دهقان، به زندگی سراسر ارزشمند و تاریخی امام‌حسین(ع) اشاره و بیان کرد: آن امام همام برای رسیدن به حکومت تلاش نمی‌کرد بلکه دنبال تشکیل جامعه اسلامی و استقرار حق جای خود بود.

وی انقلاب اسلامی ایران را برداشت و انعکاسی از قیام امام‌حسین(ع) ذکر کرد و افزود: امام‌حسین(ع) قیام کرد تا ظلم، جهل، تبعیض، انحراف، بدعت و بدعت‌گزاران، ظالمان و کسانی که مانع پیشبرد دین الهی در جامعه بودند؛ برچیده شود و جامعه در معرض تابش انوار مکتب حیات‌بخش اسلام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز بوق‌های تبلیغاتی، تلاش می‌کنند ذهن جامعه و جوانان ما را از آن حقیقت که امام راحل برای ما ترسیم کرد و مقام معظم رهبری تداوم بخش آن است، دور سازد که باید هوشیار باشیم.

سردار دهقان افزود: در قیام حسینی، یکی از درس‌هایی که یاد می‌گیریم این است که جامعه در شرایطی می‌تواند حیات عزت‌بخش داشته باشد که از رهبری الهی برخوردار باشد و در این فضا باید با درک صحیح از شرایط، دشمن‌شناسی و با حضور در جبهه حق، مسیر را بپیماییم.

وی ادامه داد: از امام‌حسین(ع) آموخته‌ایم آنچه می‌تواند جامعه اسلامی را سرپا و مستحکم مقابل دشمنان نگه دارد، جامعه‌ای است که حول محور امامت و ولایت شکل گیرد و این بسیار مهم است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با ابراز انزجار از رفتار آل‌سعود در برقراری رابطه با رژیم‌صهیونیستی گفت: امروز عربستان افتخار می‌کند با این رژیم رابطه برقرار کرده، حال آن‌ که این چه افتخاری دارد؟ امروز هر کسی مقابل ظالم سکوت کند، موید ظالم بودن اوست و ما از امام‌حسین(ع) آموخته‌ایم از حق دفاع کنیم و با ظلم ستیز کنیم.

گفتنی است، مراسم یادواره ۶۳۲ شهید والامقام شهرستان لنگرود و ۶ شهید گمنام با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، خانواده‌های معزز شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

کد N1516321

وبگردی