آفتاب
رئیس سازمان بسیج اساتید:

برای جلوگیری از ایجاد انحراف درمسیر انقلاب باید اهداف آن بازخوانی شود

برای جلوگیری از ایجاد انحراف درمسیر انقلاب باید اهداف آن بازخوانی شود

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بازخوانی اهداف انقلاب ما را متوجه سازماندهی ظرفیت های داخلی برای رسیدن به هدف های بزرگ انقلاب کرده و از انحراف و نفوذ جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا سهراب صلاحی روز پنجشنبه در جلسه مجمع عالی بسیج خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در تاریخ جهان، انقلابی مثل انقلاب اسلامی ایران که چهار دهه بر خط اساسی خود تاکید کرده، وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب اسلامی در حوزه جغرافیایی ایران، تبدیل کشور به یک قدرت بین المللی است اظهار کرد: استقرار تمدن نوین اسلامی در حوزه بین الملل اسلام از دیگر اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی است.
وی تاکید کرد: هیچ تمدنی بدون قدرت محوری در تاریخ شکل نگرفت و هدف سوم انقلاب در حوزه جهانی تشکیل قطب کشورهای استقلال طلب ضد سلطه است.
وی اضافه کرد: ظرفیت های بسیاری در کشور داریم که می توانیم به یک قدرت بزرگ بین المللی تبدیل شویم.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه بیان کرد: ظرفیت های موجود در 2 حوزه جغرافیایی ایران و حوزه انقلاب اسلامی تقسیم می شود.
صلاحی افزود: جغرافیای ایران مولفه قدرت ساز دارد، اولین مولفه آن قرار گرفتن در راهبردی ترین منطقه جهان است، راهبردی ترین منطقه جهان غرب آسیاست که به خاورمیانه مشهور است.
وی اظهار کرد: بحث انرژی و بازیابی هویت اسلامی بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایران بزرگ ترین چالش تمدن غرب است.
وی یادآور شد: این منطقه پلی بین سه قاره آسیا،اروپا و آفریقا است، هر که بر این منطقه حاکم شد بر جهان حاکم است، به همین دلیل آمریکا این همه جنگ و خونریزی در خاورمیانه راه انداخته است.
وی تصریح کرد: قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی دراین منطقه وجود دارد، منابع انسانی بالا دومین مولفه قدرت ساز ایران است.
وی گفت: کشوری با 80 میلیون جمعیت که باید تلاش کرد جمعیت را به 150 میلیون نفر افزایش دهیم، چون در حال حاضر مرز های جغرافیایی ایران ظرفیت 300 میلیون نفر جمعیت را دارد.
وی اضافه کرد: منابع انرژی مثل نفت و گاز و معادن کشور سومین مولفه قدرت ماست، 6 درصد منابع و معادن جهان در اختیار ایران است، در حالی که جمعیت ما یک درصد جمعیت جهان ر اتشکیل می دهد.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: پیشینه تاریخی ایران چهارمین مولفه قدرت ایران است، قبل از ظهور اسلام نیمی از جهان توسط ایران اداره می شد، بعد از انقلاب اسلامی بزرگترین دانشمندان را به جهان عرضه کرد و هنوز کتاب های بعضی از آنها در دانشگاه های آلمان و مسکو تدریس می شود.
صلاحی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مولفه های قدرت ساز دیگری مثل نظریه مترقی مردم سالاری دینی ارائه شد.
وی اظهار کرد: تفسیری که امام راحل از اسلام کرد، بازوی قدرتمندی است که در باب حکومت داری در جهان ایجاد کرده است.
وی یادآور شد: رهبری در انقلاب اسلامی دومین مولفه قدرت کشور است، جنبش نفت، مشروطه به دلیل نبود رهبری واحد و جامع شکست خورد، وجود رهبری در انقلاب عامل پیروزی است.
وی تصریح کرد: وحدت و انسجام اجتماعی پس از انقلاب توسط امام خمینی(ره) در کشور شکل گرفت، وقتی جنگ در خوزستان شکل گرفت از سراسر کشور مردم رهسپار جبهه شدند.
وی اضافه کرد: فتنه 88 که در کشور اتفاق افتاد اگر در جای دیگری رخ می داد، می توانست پنج نظام را سرنگون کند، تعداد کشته ها به چهل نفر هم نرسید.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه بیان کرد: کره شمالی و کوبا در کنار ما تحریم بودند اما هیچ کدامشان به اندازه ایران پیشرفت در همه حوره ها نداشتند، مولفه های قدرت ساز ایران علاوه بر این پیشرفت های معجزه آسا موجب شد در جهان اسلام مسلمانان به دنبال بازیابی هویت خود باشند.
صلاحی با اشاره به اینکه هویت اسلامی مقاومت اسلامی را شکل داد و بیداری اسلامی را رقم زد، اظهار کرد: این مجموعه قدرت یک طرف معادلات جهانی است و طرف دیگر آن آمریکا و نظام سلطه قرار دارد.
وی تاکید کرد: عرصه ای که سرنوشت معادلات را مشخص می کند غرب آسیا و جنگ در سوریه است.
وی تصریح کرد: آمریکایی ها بعد از فروپاشی شوری برای اینکه تک قدرت هژیمون جهان شوند قصد تسلط بر انرژی جهان را دارند،کانون انرژی غرب آسیا و خلیج فارس است و قدرت بلامنازع منطقه ایران اسلامی است که حرف جدیدی برای جهان دارد.
وی با بیان اینکه امروز جهان مبهوت قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: هم اکنون ایران اسلامی 80 درصد مسیر برای تبدیل شدن به قدرت بین المللی را دارد.
وی افزود: اگر اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم به یکی از 10 اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل می شویم چون هم بازار، سرمایه و منابع را داریم و فقط نیاز به مدیریت صحیح داریم.
همچنین رئیس مجمع عالی بسیج خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا افزود: این مجمع سال 1390 در خراسان جنوبی تشکیل شد، تاکنون هشت مجمع تخصصی تشکیل شده، در هر مجمع مشکلات ویژه استان بررسی می شود.
حمیدرضا وردی اظهار کرد: در این مجمع 600 نفر بسیجی عضویت مستقیم دارد، 10 کارگروه و 18 قشر شامل تمام اقشار جامعه در این مجمع فعال است.
وی ادامه داد: در هرکارگروه بین 10 تا 20 نفر با توجه به حدود وظایف آن عضویت دارند.
وی یادآور شد: هدف از تشکیل این مجمع پیگیری بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه های گوناگون و شناسایی مشکل جامعه و رفع آن با یک حرکت جهادی بسیجی وار است.
* 7559 ** 6054 **خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشاردهنده - مریم پنجابی*
کد N1516201

وبگردی