آفتاب

وظایف نیروی انتظامی در راستای تامین سلامت اجتماعی جامعه است

وظایف نیروی انتظامی در راستای تامین سلامت اجتماعی جامعه است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بخشی از وظایف نیروی انتظامی در راستای تامین سلامت اجتماعی و امنیتی جامعه است.

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز پنجشنبه در دیدار فرمانده هان انتظامی استان کردستان در سنندج با اشاره به گستردگی وظایف نیروی انتظامی در نقاط مختلف شهر و روستا، یکی از وظایف نیروی انتظامی را پیشگیری از گسترش منکرات و فساد در جامعه دانست.
وی نقش نیروی انتظامی را در حمایت از نظام اسلامی و سرکوب توطئه های خارجی مهم ارزیابی کرد و گفت: اقتدار حکومت اسلامی مرهون خدمات ارزشمند نیروهای نظامی است.
او با اشاره به اینکه وجود امنیت و نظم در جامعه ضروری است و نبود امنیت در جامعه تهدید بزرگی برای دین است بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه مسائل مهم مملکت از سوی نیروی انتظامی تاکید کرد.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه جامعه دینداری که به خدا و قرآن، ایمان و باور داشته باشد، هرگز در مسیر انحراف و فساد حرکت نخواهد کرد گفت: ایمان و باور درونی یک حفاظت درونی و یک قوه ناظر است و یکی از ابزارهای خودکنترلی در جامعه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به پشتوانه نیروهای مسلح قدرتمند است گفت: در این راستا نیروی انتظامی از ابتدای انقلاب تاکنون در راستای تامین امنیت و صیانت از مرزهای میهن، شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است.
وی اجرای امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از اشاعه منکرات در جامعه را از اهداف مکتب امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در راستای جلوگیری از مفاسد اجتماعی و انحرافات جامعه از مکتب امام حسین (ع) الگوبرداری کند.
وی گفت: یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی در راستای ناامن کردن جامعه، بهره گیری از رویکرد اجتماعی و تغییر الگوی رفتار جوانان، و ترویج سبک زندگی مادی وترویج مدل های غربی در میان جوانان است.
وی فضای مجازی را تهدید بزرگی برای جامعه دانست و گفت: در همین راستا با بهره گیری از فضای مجازی به نیروی انسانی جامعه صدمات زیادی وارد می شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه ارتباطات و مسائل علمی امروز جامعه وابسته به اینترنت و فضاهای مجازی است گفت: فضای مجازی مزایا و معایبی دارد اما نمی توان از استفاده از آن صرفنظر کرد.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه فضای مجازی نه تنها اخلاق و ایمان جوانان جامعه را هدف قرار داده است گفت: علیرغم تهدید فکری، تهدیدات امنیتی، اقتصادی و سیاسی نیز به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی با اتکاء به قرآن و آموزه های دینی و رهبری ولی فقیه یکی از نظام های مقتدر جهان است گفت: رهبر نظام اسلامی با رهبری مدبرانه، هوشیارانه و آگاهانه سال ها پیش جنگ نرم دشمن، تهاجم و شبیخون فرهنگی را به مسئولان نظام هشدار داده اند.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش
** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1516031

وبگردی