آفتاب

بازدید وزیر نیرو از سدهای چنگوله و کنجانچم مهران / احتمال آبگیری سد کنجانچم در نیمه اول سال آینده

بازدید وزیر نیرو از سدهای چنگوله و کنجانچم مهران / احتمال آبگیری سد کنجانچم در نیمه اول سال آینده

ایلام - ایرنا - حمید چیت چیان وزیر نیرو روز پنجشنبه پس از ورود به استان ایلام در نخستین برنامه کاری خود از سدهای چنگوله و کنجانچم در شهرستان مرزی مهران بازدید و ابراز امیدواری کرد آبگیری سد کنجانچم نیمه نخست سال 96 انجام شود.

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان در حاشیه بازدید از سد چنگوله مهران در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط زیست محیطی و فنی موجود در این منطقه در نظر داریم بهترین تصمیم را برای تسریع در روند اجرایی شدن این طرح بگیریم.
وی با بیان اینکه این منطقه امکان توسعه صنعتی بسیار خوبی در حوزه های گاز، نفت و پتروشیمی دارد، اظهار کرد: این وزارتخانه متعهد است تا در حد امکان نیازهای آب این صنایع را تامین کند.
چیت چیان همچنین در حاشیه بازدید از سد کنجانچم افزود: این سد از سدهای بسیار مهم در استان ایلام است که نزدیک به 120 میلیون مترمکعب آب را برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی تامین خواهد کرد.
وی تاکید کرد: فعالیت های حوزه اجرایی این سد با سرعت ادامه دارد و با رایزنی های که با مسئولان اجرایی سد انجام گرفته است، قصد داریم برنامه اجرای این سد را در مدت زمان کوتاهتری عملیاتی کنیم.
وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد نتیجه این بازدیدها موجب تسریع در اجرای این طرح شود و تا نیمه نخست سال 96 در صورت امکان آبگیری از این سد انجام شود.
حمید چیت چیان وزیر نیرو روز پنجشنبه به منظور بازدید از طرح های مرتبط با حوزه آب، با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان از طریق فرودگاه شهدا، وارد ایلام شد.
هدف اصلی سفر وزیر نیرو به منطقه غرب کشور بازدید از طرح سامانه گرمسیری و دیگر طرح های مرتبط با حوزه آب بویژه در استان ایلام است.
قرار است با حضور چیت چیان مسایل حوزه کاری و اختیارات ایشان در نشستی با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی حوزه وزارت نیرو در استان ایلام مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار دهنده : مجید سلیمانی
3032/9002
کد N1515885

وبگردی