آفتاب
امام جمعه ورامین:

عزاداری خنثی کننده توطئه های استکبار/برخی در زمین دشمن بازی نکنند

عزاداری خنثی کننده توطئه های استکبار/برخی در زمین دشمن بازی نکنند

ورامین-امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، عزاداری ماه محرم را خنثی کننده توطئه های دشمن دانست و گفت: برخی باید مراقب باشند که در زمین دشمن بازی نکنند.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که نور اهل بیت عصمت و طهارت در قلب و جان مردم ایران جریان دارد، اظهار داشت: ماه محرم به خوبی نشان دهنده عمق ارادت و باور مردم ایران اسلامی به اهل بیت عصمت و طهارت است.

امام جمعه ورامین با تأکید بر این نکته که برنامه های مذهبی و عزاداری و سوگواری در ماه محرم از رونق دوچندانی برخوردار است، افزود: حضور جوانان و نوجوانان در هیئت های مذهبی، مساجد و حسینیه ها در ایام ماه محرم دارای پیام بوده و نشان می دهد که آینده سازان کشور با تمام وجود اهل بیت را دوست دارند.

وی ادامه داد: ایام محرم و برنامه های عزاداری امام حسین(ع) فرصت کم نظیری به حساب می آید تا زمینه پیوند و انس جوانان و نوجوانان با مسجد و اماکن مذهبی ایجاد شود و در این راستا ملبغان دینی، روحانیون و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت رسالت سنگینی را برعهده دارند.

محمودی با تأکید بر این نکته که عزاداری و سوگواری برای اهل بیت باید زمینه سازتغییر و تحول در انسان شود، اضافه کرد: باید عزاداری و سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت زمینه تغییر  در انسان را فراهم کرده و آنان را از گناه دور سازد و چه بسیار افرادی که در مجالس امام حسین(ع) متحول شده و به عنوان یک فرد تأثیرگذار و بزرگ در جامعه شناخته شدند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، عزاداری ماه محرم را خنثی کننده توطئه های دشمن دانست و گفت:دشمن از حضور باشکوه مردم در مراسم عزاداری و سوگواری محرم عصبانی و ناراحتی بوده و از آنجایی که می داند، نمی تواند از عشق مردم به اهل بیت بکاهد، تلاش دارد تا انحراف در عزاداری را در دستور کار قرار داده و در این راستا هزینه و برنامه ریزی هنگفتی را در نظرگرفته است.

وی هوشیاری و بصیرت عزاداران و سوگواران حسینی را بسیار مهم دانست و یادآور شد: باید عزاداران و دوستداران اهل بیت بسیار مراقب باشند که با انجام برخی اعمال و حرکات، در زمین دشمن بازی نکنند.

محمودی تأکید کرد: بدون تردید برپایی مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان، عزت و اقتدار شیعه را به جهانیان نشان می دهد و باید از این فرصت کم نظیر به خوبی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین یادآور شد: باید عزاداران و سوگواران حسینی در کنار حضور در مجالس عزای سید و سالار شهیدان، سیره و روش زندگی آن حضرت را مطالعه کرده و شهدای کربلا را به عنوان الگوهای خود در زندگی برگزینند که این امر سعادت دنیا و اخرت را برای انسان به ارمغان خواهد آورد.

کد N1515870

وبگردی