آفتاب

علاقه مندی مردم کنیا برای استفاده از تولیدات آذربایجان شرقی

علاقه مندی مردم کنیا برای استفاده از تولیدات آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - استاندار ایالت ناکوروی کنیا گفت: مردم این کشور علاقه مند به استفاده از تولیدات صنعتی آذربایجان شرقی هستند.

به گزارش ایرنا، بوگو مینوتیا روز چهارشنبه پس از بازدید از شرکت تراکتورسازی ایران، گروه صنعتی دونار و شرکت کاشی تبریز با بیان اینکه کنیا از بزرگترین مصرف کنندگان لوازم خانگی بویژه یخچال فریزر و ماشین لباسشوئی است، افزود: علاقه مندی مردم این کشور برای استفاده از تولیدات این استان در نتیجه کیفیت بالا و قیمت مناسب لوازم خانگی تولید شده در آذربایجان شرقی است.
وی با اشاره به اینکه از دیدن توان و تکنولوژی بالای صنایع تولیدی تبریز تحت تاثیر قرار گرفتم، اظهار کرد: از بارزترین ویژگی های محصولات لوازم خانگی تولید شده در تبریز، تولید برای مصرف کنندگان با سلایق و درآمدهای متفاوت است.
استاندار ایالت ناکوروی کنیا یادآور شد: با توجه به روند رو به افزایش ایجاد مراکز اقامتی، عمومی و تجاری در کنیا نیاز به تاسیسات برودتی و تهویه هوا به ویژه مصالح ساختمانی بیش از پیش ضروری است.
بوگو مینوتیا، از هیات اقتصادی، تجاری و بازرگانی تبریز برای حضور در کنیا و ایالت ناکورو دعوت و ابراز امیدواری کرد ارتباطات و مراودات تجاری ایران و کنیا افزایش یابد.
در این آئین غلامعلی راستی، جانشین رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت، محمد حسین باقری رئیس خانه صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی و صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تبریز، موقعیت ممتاز استان در صنایع مختلف بخصوص قطعه سازی و ماشین آلات، خودرو سازی، صنایع غذائی، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی و حمایت های مالی و معافیت های سرمایه گذاری و صادرات را تشریح کردند.
هیات 8 نفره متشکل از استاندار و بازرگانان ایالت ناکوروی کنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران و رایزن بازرگانی ایران در کنیا از چند واحد تولیدی و صنعتی استان بازدید و در جلسه هم اندیشی واحدهای صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی شرکت کردند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
کد N1515589

وبگردی