آفتاب

ناکامی مازندران در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی

ناکامی مازندران در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی

ساری - ایرنا - استاندارمازندران گفت که سیاست های اصل 44 قانون اساسی برای واگذاری واحدهای صنعتی به بخش خصوصی در گذشته به درستی در این خطه شمال کشور اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح عصر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور در ساری برگزار شد ، افزود : بعضی از واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی استان که در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده بود، نتوانست باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.
وی ادامه داد : بیشتر این واحدهای تولیدی و صنعتی با وجود واگذاری به بخش خصوصی ، با بحران اقتصادی و اشتغال مواجه شده و از بین رفتند .
نماینده عالی دولت در مازندران به واگذاری ذغال سنگ البرز و نساجی مازندران به عنوان 2 واحد صنعتی بزرگ استانی یاد کرد که در گذشته بر اساس سیاست های اصل 44 قانون اساسی بدون کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شد.
وی افزود : حداقل در این 2 واحد صنعتی بزرگ بیش از 10 هزار اشتغال از بین رفته است و دولت تدبیر و امید به دنبال بازسازی و نوسازی این واحدها برای رونق اشتغال است.
** تغییر غیر قانونی هزاران هکتار اراضی کشاورزی در گذشته
استاندار مازندران همچنین گفت که در گذشته هزاران هکتار اراضی کشاورزی بدون رعایت قانون ، تغییر کاربری دریافت کردند و بهترین اراضی منطقه که می توانست در اختیار تولید قرار گیرد، برای ویلاسازی واگذار شده است.
فلاح افزود : در دولت یازدهم با همکاری دستگاههای نظارتی جلوی تغییر کاربری بسیاری از این اراضی گرفته شد و میزان تغییر کاربری به حد صفر رسیده است.
استاندار مازندران قانونگرائی را راه نجات کشور دانست و از دیوان محاسبات کشور خواست تا در زمینه تغییر کاربری بی ضابطه اراضی استان در گذشته بررسی های لازم را انجام داده و نگاه نظارتی خود را اعمال کند .
** بالا بودن ضریب تحصیل زنان مازندران
استاندارمازندران گفت که در این استان افزون بر 200 دانشگاه و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی فعال است و این استان 30 درصد از مراکز آموزش عالی غیر دولتی کشور را دارد .
فلاح افزود : پرتعداد بودن مراکز آموزش عالی در استان باعث شده تا آمار زنان تحصیل کرده در این خطه شمال کشور چهار درصد از میانگین کشور بیشتر شود و مطالبات جدیدی را از سوی این قشر برای مدیران استانی ایجاد کرده است.
استاندار مازندران کاهش نرخ بیکاری از 12 درصد سال گذشته به 9.8 درصد در بهار سال جاری را از موفقیت های دولت یازدهم در زمینه اشتغال در استان اعلام کرد و گفت که در سال گذشته 62 هزار اشتغال در این استان ایجاد شد.
** انتقاد از بی بهره شدن مازندران از مزیت استان های مرزی
استاندارمازندران گفت که این استان با داشتن 380 کیلومتر مرز آبی با کشورهای آسیای میانه از مزیت استان های مرزی بی بهره است.
ربیع فلاح افزود : تلاش های خوبی در دولت تدبیر و امید برای بهره مندی این استان از مزیت های استان های مرزی صورت گرفت و که امیدواریم این مزیت هم شامل مازندران شود.
** تاکید برشرکت کارمندان دولت درمازندران درسرشماری اینترنتی
استاندارمازندران همچنین با تاکید بر اهمیت سرشماری و آمارهای منتج از آن گفت که تمام کارمندان دولت در این استان باید در زمان باقی مانده در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کنند.
فلاح افزود : در این استان 100 هزار نفر کارمند دولت هستند و با ثبت نام این تعداد خانوار در سرشماری نفوس و مسکن این استان می تواند رشد خوبی را در جدول استان های شرکت کننده در این طرح را به خود اختصاص دهد.
*پیشگیری اولویت دیوان محاسبات مازندران
مدیرکل محاسبات مازندران هم در این نشست گفت که در فرایند جدید مدیریتی در دیوان محاسبات پیشگیری در اولویت فعالیت این دستگاه قرار دارد و این کار نیاز به همراهی و تعامل دستگاههای اجرایی با دیوان محاسبات دارد.
احمدی پری پور افزود : در شرایط فعلی هماهنگی و تعامل خوبی برای اجرای وظایف نظارتی و پیشگیری دیوان محاسبات در استان وجود دارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده :عباسعلی نقی یان
6982/1654 /1596
کد N1515570

وبگردی