آفتاب

ارسال نواقص قانون آئین دادرسی کیفری ظرف ۱۵ روز به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه

ارسال نواقص قانون آئین دادرسی کیفری ظرف ۱۵ روز به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه

رییس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اهمیت دستورالعمل ساماندهی جمعیت کیفری، مطرح کرد: دادگستری کل استان تهران با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود و برنامه ریزی دقیق، برای اجرای این دستورالعمل اهتمام جدی معمول خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در ششمین نشست شورای معاونان دادگستری کل استان تهران در رابطه با حضور هیات اعزامی از دادسرای انتظامی قضات برای نظارت بر عملکرد محاکم تجدیدنظر استان تهران، گفت: از این رخداد به‌شدت استقبال می‌کنیم؛ چرا که این هیات در مقام ارزیابی از یک طرف شاهد کار، تلاش، ایثار و توانمندی‌های قضایی همکاران خواهد بود و از سوی دیگر نتایج حاصله نیز به‌دقت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: قابل ذکر است که نظارت مذکور صرفا در سطح دادگاه‌های تجدیدنظر نبوده و شامل مراحل قبلی دادرسی اعم از دادسرا یا دادگاه بدوی را نیز شامل می‌شود و از این طریق توانمندی‌های علمی قضات هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکاتبه اخیر معاونت حقوقی قوه قضائیه متذکر شد: این مکاتبات در خصوص اصلاح قانون آئین دادرسی کیفری (جدید) است و خواسته شده که نظرات و پیشنهادات در مورد این موضوع به معاونت حقوقی منعکس شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضیق زمان و برای رعایت زمان لازم برای جری تشریفات قانونی امر و انجام اصلاحات و یا رفع خلاء‌ها و نواقص احتمالی قانون فوق الاشاره، ضروری است اعضاء شورا در بخش‌های مختلف ضمن اخذ نظرات کار‌شناسانه همکاران قضایی، صرفاً اشکالات مطروحه را به نحو مکتوب در مدت حداکثر پانزده روز به معاونت منابع انسانی ارسال کنند تا پس از جمع بندی، مراتب به مرجع مربوطه منعکس شود.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: باید توجه داشت که در صورت مرتفع شدن نواقص موجود در قانون آئین دادرسی کیفری، بطور قطع بسیاری از مشکلات مراجعین به دستگاه قضایی به ویژه در محاکم تجدیدنظر مرتفع خواهد شد.

در ادامه اسماعیلی به دستورالعمل ساماندهی جمعیت کیفری که اخیراً از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شده اشاره کرد و افزود: از آنجایی که این دستورالعمل در راستای سیاست‌های کلی نظام و قوه قضائیه و همچنین رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری تهیه شده لذا دادگستری کل استان تهران با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود و برنامه ریزی دقیق، برای اجرای این دستورالعمل اهتمام جدی معمول خواهد داشت و معتقدم این امر آثار و برکات ارزشمندی در پی دارد.

وی ضمن تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) طی سخنانی خاطرنشان کرد: امید است با معرفت به نهضت عاشورای حسینی (ع) و انجام عزاداری‌های خالصانه در پاسداشت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی افزود: بحمداله پلیس ما سرآمد پلیس بسیاری از کشورهای دنیاست و ضرورت دارد همه ما به عنوان شهروند به جهت امنیت و آسایش حاکم بر میهن اسلامی و نیز به عنوان مسئولین قضایی استان از زحمات و تلاش‌های صادقانه نیروی انتظامی در مقام ضابطیت در رده‌های مختلف تقدیر نمائیم. گفتنی است که مردم قدر‌شناس ما همیشه قدردان فعالیت‌های موثر و مفید نیروی انتظامی هستند.

در این جلسه تعدادی از اعضاء شورا ضمن بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت محوله در خصوص مطالب مطروحه نظرات کار‌شناسی خود را ارائه کردند و در پایان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی گزارشی از روند اجرای مصوبات مربوط به برنامه استانی ریاست محترم قوه قضائیه به جمع حاضر ارائه کرد که نتایج مثبت مطرح شده در این رابطه مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان تهران نیز قرار گرفت.

همچنین دستور کار جلسه مبنی بر تحقق مصوبات نشست مورخ ۱۸/ ۵/ ۹۵ شورا نیز به‌دقت پیگیری شد و سپس طرح مباحث فنی لازم حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

کد N1515469

وبگردی