آفتاب

عزم جدی وزارت ارتباطات برای توسعه امکانات زیرساختی اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه در مرز مهران

عزم جدی وزارت ارتباطات برای توسعه امکانات زیرساختی اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه در مرز مهران

ایلام - ایرنا - معاون وزیر ارتباطات و فناوری و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: این وزارت خانه برای توسعه امکانات زیرساختی در حوزه اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه در استان ایلام به ویژه مرز مهران با هدف تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین عزم جدی دارد.

محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار کرد: به همراه هیاتی از مقام های بلندپایه وزارت به استان ایلام آمده ایم تا آخرین وضعیت ارتباطات و نیازهای این بخش را بررسی کنیم تا اگر مشکلی در زمینه امکانات زیرساختی اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی وجود داشت، بررسی و رفع شود.
وی افزود: کارگروهی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنام کارگروه تسهیل ارتباطات اربعین راه اندازی و فعال شده و مسئولیت آن بر عهده معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت گذاشته شده است.
معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: با توجه به اینکه اربعین حسینی در پیش است و ایلام و مرز مهران مسیر اصلی و پر ترافیک عبور زوار است اولویت سفر اعضای این کارگروه بررسی امکانات زیر ساختی ارتباطات استان ایلام بوده است.
آذری جهرمی ادامه داد: در این سفر آخرین وضعیت توسعه امکانات ارتباطاتی شهروندان استان و همچنین زائران اربعین حسینی که از مرز مهران راهی عراق می شوند به دقت بررسی می شود و با توجه به اهمیت موضوع در جاهایی که نیاز به امکانات و زیرساخت های جدید باشد تمهیدهای لازم برای رفع آنها انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: برای آشنایی بیشتر از وضعیت زیرساخت های ارتباطی ایلام به ویژه پایانه مرزی مهران در ایام اربعین امروز نشستی نیز با حضور مسئولان اپراتورهای تلفن همراه و شرکت ارتباطات زیر ساخت استان ایلام برگزار می شود تا آخرین وضعیت و نیازهای این حوزه بررسی شود.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری ایلام مهمترین کانون و مسیر تردد زائران عتبات عالیات، زائران و گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی ایران است.
در اربعین سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار برای حضور در آیین راهپیمایی اربعین و زیارت مکان های مقدس این کشور از مرز مهران رفت و آمد کردند.
حدود 70 درصد از ترددها به کشور عراق در ایام اربعین حسینی از راه مرز رسمی و بین المللی مهران انجام می شود.
خبرنگار: جلال اسکندری**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6033/9002
کد N1515439

وبگردی