آفتاب

افزایش تسهیلات ازدواج و ودیعه مسکن در سال جاری

افزایش تسهیلات ازدواج و ودیعه مسکن در سال جاری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: افزایش میزان تسهیلات ازدواج و افزایش ۱۰۰ درصدی ودیعه مسکن از اقدامات قابل توجه این صندوق در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از صندوق رفاه دانشجویان مهندس ذوالفقار یزدان مهر در بازدید از دانشگاه باهنر کرمان گفت: رتبه ‌بندی خوابگاه‌های دانشگاه‌های کشور در راستای عادلانه‌سازی اجاره ‌بها در سال جاری انجام شد.

وی ادامه داد: اجاره ‌بها برای خوابگاه‌های درجه یک و دو ۱۵ درصد افزایش داشته و در زمینه خوابگاه‌های درجه چهار و پنج افزایش اجاره‌ بها وجود نداشته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: هدف اصلی از رتبه‌بندی خوابگاه‌ها عادلانه‌سازی اجاره‌بها و بهبود فضای خوابگاهی است و ۶۵ خوابگاه که در رتبه پنجم قرار گرفتند با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از صندوق رفاه دانشجویان و کمک دانشگاه‌ها به سطوح بالاتر ارتقا پیدا کرده و در حال حاضر هیچ خوابگاه رتبه پنجمی در سطح کشور نداریم و در صورت ارتقای خوابگاه‌های رتبه چهارم به درجات بالاتر تا ۸۰ درصد از اجاره‌بهای آن‌ها به دانشگاه‌ بازگردانده خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه امسال با ۶۷۰ میلیارد اعتبار به استقبال سال تحصیلی جدید رفتیم، گفت: افزایش میزان تسهیلات ازدواج و افزایش ۱۰۰ درصدی ودیعه مسکن از اقدامات قابل توجه این صندوق در سال جاری است.

یزدان‌ مهر گفت: در سال ۹۳ اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویی ۱۴۰ میلیارد تومان بود اما امسال تنها در بحث تسهیلات دانشجویان دکتری ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که به صورت قرض‌الحسنه خواهد بود و پس از فارغ‌التحصیلی بازپرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد: اعتبارات صندوق رفاه در سال ۹۳ برای کمک به دانشگاه و یارانه، ۲۶۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۶۷۰ میلیارد تومان رسیده و در ارتقای خدمات‌رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی افزود: افزایش میزان تسهیلات ازدواج از اقدامات مهم صندوق رفاه دانشجویان بوده و تسهیلات ودیعه مسکن به صورت ۱۰۰ درصد برای دانشجویان افزایش یافته و در راستای کار دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعالیت جدی صورت خواهد گرفت.

کد N1515437

وبگردی