آفتاب
مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

۵۹ درصد واحدهای روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است

۵۹ درصد واحدهای روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است

قزوین- بنیاد مسکن انقلاسب اسلامی استان قزوین گفت: با مقاوم سازی ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی حدود ۵۹ درصد اماکن روستایی استاندارد سازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی همتیان به مناسبت روز روستا عصر سه شنبه در بنیاد مسکن قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۸۰۲ روستای دارای سکنه داریم که ۶۴۹ روستا دارای طرح هادی است که تاکنون طرح مقاوم سازی در ۳۱۴ روستا اجرا شده و در ۵۵ روستا به پایان رسیده است.

وی افزود: در استان بالغ بر ۵۱ هزار و ۳۸۷ واحد مسکن روستایی داریم که در یک دهه گذشته حدود ۵۹ درصد آنها مقاوم سازی شده است.

همتیان تصریح کرد: امسال سه هزار واحد سهمیه استان است که کار مقاوم سازی آنها با پرداخت تسهیلات ۱۸ و ۲۰ میلیون تومانی عملیاتی خواهد شد.

۵۴ میلیارد تومان برای مقاوم سازی

وی یادآورشد: برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها امسال ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت که امیدواریم با استقبال روستاییان امسال نیز بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

ساخت و سازها نظارت فنی می شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: با دایر شدن ۱۲ دفتر مهندسی نظارتی نسبت به ساخت و سازهای فنی بر اساس استاندارد با ارائه نقشه و طرح اقدام شده است.

وی اظهارداشت: در سال گذشته با توزیع ۵ هزار تن قیر رایگان نسبت به روکش آسفالت ۹۵ هزار مترمربع از جاده های ۲۶ روستا اقدام شد که بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت.

کد N1514843

وبگردی