آفتاب

کاهش بودجه ستادی و افزایش بخش رفاهی/ شاهد مدیریت طایفه‌ای در سینما هستیم

کاهش بودجه ستادی و افزایش بخش رفاهی/ شاهد مدیریت طایفه‌ای در سینما هستیم

نشست خبری مدیر عامل و هیات مدیر خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم مختاری (ریس هیات مدیره خانه سینما) با اشاره به جشن سینمایی ایران گفت: امسال ۶هزار نفر در جشن حضور داشتند و خوشبختانه در دو سال گذشته نیزان فروش صد درصد افزایش پیدا کرده است.

او در توضیحاتی درباره اقدامات و برنامه‌های خانه سینما اظهار داشت: در بحث بیمه تامین اجتماعی با تفاهم نامه‌ای که بین صندوق و خانه سینما انجام شد راه باز شده است غیر از صندوق هم خانه سینما هم از طریق صنوف یک کمیسیون تشکیل می‌دهد و پیگیری می‌کند. بودجه بخش ستادی در خانه سینما کاهش پیدا کرده و بودجه بخش رفاهی اعضا هم افزایش داشته است. باشگاه کارورزان نیز در سینما تشکیل می‌شود که با حضور سینماگران و فارغ التحصیلان فعالیت می‌کند و پل ارتباطی است بین حرفه‌ای‌ها و افراد اماتور، آیین نامه این باشگاه در حال تدوین است. همچنین ایرادات اساسنامه صنوف، و خانه سینما با همکاری وزارت کارو ارشاد، در حال اصلاح است.

ابراهیم مختاری افزود متاسفانه شاهد هستیم که به سینما و نهادهای مرتبط حمله می‌شود این حمله باعث نا‌امنی در فضای کسب و کار می‌شود و امنیت شغلی را کاهش می‌دهد و فشار را بر دولت زیاد می‌کند. وقتی پروانه ساخت و پروانه نمایش صادر می‌شود باید از سوی نهاد‌ها محترم تلقی شود زیرا این پروانه ساخت باعث ایجاد امنیت می‌شود اما متاسفانه برخی نهاد‌ها علاوه بر وزارت ارشاد تقاضا می‌کنند تا فیلمنامه را بخوانند و یا بعد از، صدور پروانه نمایش برخی نهاد‌ها از اکران فیلم جلوگیری می‌کنند. رفتار برخی نهاد‌ها و گروه‌ها نشان می‌دهد که ما شاهد یک مدیریت طایفه‌ای در سینما هستیم و شاهد یک مدیریت و حاکمیت ملی در سینما نیستیم و این مسئله به سینما لطمه می‌زند.

مختاری ادامه داد: ایرادات اساسنامه صنوف و خانه سینما با همکاری وزارت کار و ارشاد در حال اصلاح است.

شاهسواری نیز درباره هزینه جشن خانه سینما گفت: هزینه کل جشن همراه با جشن‌های جنبی کلا 600 میلیون تومان است.

این گزارش به‌روز رسانی می‌شود.

کد N1513074

وبگردی