آفتاب
محمدرضا زائری:

نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا نوعی همراهی با نهضت عظیم سیدالشهداست

نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا نوعی همراهی با نهضت عظیم سیدالشهداست

مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر در اختتامیه اولین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا گفت: اتفاقاتی نظیر نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا نوعی همراهی با نهضت عظیم سیدالشهدا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه اولین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا، عصر دیروز مورخ ۱۱ مهر ماه، با حضور حجت الاسلام محمد رضا زائری، سید امیر مسعود شهرام نیا مدیر عامل نمایشگاه های ایران، داود درودیان ذاکر اهل بیت (ع) و جمعی از غرفه داران، در موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

در فتح الباب این مراسم داود درودیان با فرائضی از زیارت عاشورا و روضه خوانی به میزبانی هلال ماه محرم و عزای سید الشهداء (ع) رفت.

محمدرضا زائری مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر ضمن تشکر از افرادی که در این نمایشگاه شرکت کردند نسبت به برگزاری موفق تر این نمایشگاه در سال آینده اظهار امیدواری کرد و گفت: این نمایشگاه حلقه ای از زنجیره ای از فعالیت هاست که توسط نهادهای عاشورایی برای ترویج و عمق بخشی به فرهنگ حسینی  در دست اجراست.

وی افزود: انتشار نشریاتی که در زمینه موضوعات عاشورایی فعال هستند و همچنین راه اندازی سایت ها، برگزاری جلسات و نشست های گفتگوی آئینی، جایزه کتاب سال عاشورای دعبل  و حرکت هایی از این دست یکدیگر را کامل می کنند.

زائری عنوان کرد: اتفاقاتی نظیر نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا نوعی همراهی با نهضت عظیم سیدالشهدا است.

وی ادامه داد: همه افرادی که در برپایی و برگزاری این نمایشگاه سهیم بودند این کار را نوعی کربلایی شدن و به مثابه برپایی مجلس امام حسین (ع) می دیدند.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر اظهار داشت: امیدواریم این شروع، آغاز موفقی باشد. گاهی صفایی که در یک مجلس عزاداری نوجوانانه است  ممکن است در بسیاری از کارهای بزرگ نباشد، ان شاءالله خدا ما را از این اخلاص محروم نکند.

در ادامه مراسم اختتامیه، سید امیر مسعود شهرام نیا مدیرعامل نمایشگاه های ایران گفت: بیش از اینکه بخواهیم در مورد کمیت و کیفیت این نمایشگاه صحبت کنیم باید به شروع آن توجه کنیم. همتی که در برگزاری این نمایشگاه بود ان شاءالله بادوام خواهد بود.

وی افزود:  برگزاری این نمایشگاه اقدام خیلی خوب و تجربه ارزشمندی بود و از این بابت خیلی خوشحال هستیم. در مجموع ۷۴ ناشر در این نمایشگاه ثبت نام کرده بودند که از میان ۳۵ ناشر در غرفه ها مستقر بودند و ۴۵ ناشر نیز در بخش فروش متمرکز حضور داشتند.

شهرام نیا خاطرنشان کرد: در اولین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا در مجموع ۲۵۰۰ عنوان کتاب داشتیم که مطمئنا تعداد عناوین کتاب های عاشورایی بیش از این تعداد است و برای سال های آینده باید جستجوهای بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

مدیرعامل نمایشگاه های ایران در پایان اعلام کرد: قرار است از طرف وزارت ارشاد حمایت هایی صورت گیرد مبنی بر اینکه تعدادی از کتاب های برتر از ناشران خریداری و به استان های دیگر ارسال شود تا کمکی به ناشران باشد.

همچنین در پایان مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه کتاب عاشورا، آثار برگزیده خریداری و با حضور حجت الاسلام محمد زائری و دکتر سید امیر مسعود  شهرام نیا به جمعی از ناشرانی چون؛ «بوستان کتاب قم»، «دفتر ادبی هلال»، «دلیل ما»، «زیتون»، غرفه فروش متمرکز و.... لوح تقدیر اهداء شد.

گفتنی است؛ اولین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا، با هدف معرفی آثار برگزیده عاشورایی از پنجم مهر ماه در موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) کار خود را با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام محمد رضا زائری، علیرضا مختارپور ریئس نهاد کتابخانه های عمومی، جواد محقق پژوهشگر و نویسنده، رضا مقدم مدیر عامل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از ناشران و نویسندگان حوزه عاشورایی آغاز و عصر دیروز ۱۱ مهر ماه مصادف با اولین شب از ماه محرم به کار خود خاتمه داد.

کد N1512931

وبگردی