آفتاب
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

آمادگی لازم برای مقابله با هر تهدید وخطری در پارس جنوبی ایجاد شود

آمادگی لازم برای مقابله با هر تهدید وخطری در پارس جنوبی ایجاد شود

بوشهر - رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمادگی لازم برای مقابله با هر تهدید وخطری در پارس جنوبی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سردار غلامرضا جلالی برای اطلاع از فعالیت‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی، از پالایشگاه ششم مجتمع بازدید کرد. 

رئیس پدافند غیرعامل کشور در جمع مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی از تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام و ارائه چالش‌ها و تهدیدها در حوزه‌ پدافند غیرعامل تقدیر کرد و گفت: با گسترش تاسیسات و پالایشگاه‌ها در این مجتمع عظیم گازی، این منطقه را به یکی از زیرساخت‌های مهم کشور در تبدیل کرده است. 

وی ادامه داد: اهمیت این مجموعه در اقتصاد ملی کشور در شرایط کنونی منطقه، بسیار مهم و اساسی است و جزء زیرساخت‌های حیاتی و با اهمیت محسوب می‌شود. 

سردار جلالی عنوان داشت: اگر این تاسیسات مهم و حیاتی در کشور دچار آسیب دیدگی شود امنیت ملی کشور دچار خطر بزرگی خواهد شد لذا باید آمادگی لازم را برای مقابله با هر تهدید و خطری را داشته باشیم. 

به گفته سردار جلالی، از دیدگاه پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی، یک درجه  ایمنی برای آن قاعل هستیم که در واقع اهداف پدافند غیرعامل نیز بر اساس همین درجه ایمنی مقایسه می‌کنیم. 

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت به مسائل پدافند غیرعامل در تاسیسات مهم کشور خاطرنشان کرد: موارد پدافند غیرعامل به فرمایش مقام معظم رهبری باید در سطح آسیب ناپذیر رشد پیدا کند و آسیب پذیری برای آن پذیرفته نباشد. 

رئیس پدافند غیرعامل کشور عنوان داشت: سناریوی شروع جنگ به دلیل اهمیت بالای قطب اقتصادی کشور و جهان و و جود ذخایر عظیم برای کشور و کل منطقه بسیار خطرناک است و پیامدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت. 

وی افزود: برای مقابله با هر گونه تهدید و خطر از کشورهای دیگر باید آمادگی لازم را برای مقابله با این تهدیدها داشته باشیم و سناریوی جنگ را مورد مطالعه قرار دهیم. 

سردار جلالی گفت: باید بهره‌برداری بهینه را سازمان‌دهی کنیم تا به اهداف بزرگ که تداوم در تولید پایدار گاز است دست پیدا کنیم و موارد ایمنی در تولید را کاملا رعایت کنیم و به ارزش افزوده بالا دست پیدا کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در وضعیت بهره‌برداری نیازمند رویکرد جدی در حوزه پدافند غیرعامل هستیم خاطرنشان کرد: در وضعیت بهره برداری باید خودمان را از تهدیدات احتمالی دشمنان ایمن نگه داریم و بتوانیم خودمان را اداره کنیم و از سرمایه‌های عظیم ملی حراست کنیم. 

رئیس پدافند غیرعامل کشور در ادامه گفت: با انجام تمرینات و آموزش‌های لازم باید دفاع سایبری این منطقه، به‌ویژه پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی را تقویت کرده و با حملات احتمالی سایبری دشمن مقابله و با نگاه و دقت بالا مسائل را از لحاظ نیروی انسانی و مهارتی تقویت کنیم. 

سردار جلالی گفت: امیدواریم بتوانیم تهدیدات پیش‌دستانه به موقع شناسایی کنیم و بر اساس آنها سناریو پردازی کنیم و این سناریوها را مورد بررسی قرار داده و آمادگی خود را بر اساس آن سناریو احتمالی تولید و به جلو گام برداریم. 

کد N1512865

وبگردی