آفتاب

دیدار اعضای کمیته مبارزه با آپارتاید رژیم صهیونیستی با امیرعبداللهیان

دیدار اعضای کمیته مبارزه با آپارتاید رژیم صهیونیستی با امیرعبداللهیان

ایسنا نوشت: اعضاء کمیته مبارزه با آپارتاید رژیم نامشروع صهیونیستی روز جاری در ساختمان مجلس شورای اسلامی با دکتر امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل و دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کمیته، ضمن معرفی اعضای این کمیته با ذکر  مقدمه‌ای اهمیت برگزاری هفته ای برای مبارزه با آپارتاید را یاد آور شد.

وی با تشریح فعالیت‌هایی که سازمانهای غیردولتی در رابطه با پیگیری موضوع برابری نژادپرستی با صهیونیسم در طول 16 سال گذشته داشته‌اند، گفت: بعد از کنفرانس بیگانه ستیزی و نژاد پرستی سازمان ملل در دوربان افریقای جنوبی، مجمع سازمانهای غیردولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف نظر به اهمیت این موضوع در به تقویت ابعاد مبارزه با رژیم صهیونیستی، با تصویب برگزاری این هفته گامی بلند در این زمینه را برداشته‌اند.

وی از دبیرکل  ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین خواستند در نامگذاری این کنفرانس موضوع آپارتاید رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار دهند.

سپس احمد سروش نژاد دبیر اجرایی مجمع سازمانهای غیردولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف به نقش مجمع در پیگیری مطالبات نهادهای مردمی در زمینه مقابله با صهیونیسم بین الملل و حمایت از آزادی قدس شریف اشاره نمودند و خواستار هماهنگی و همراهی نهادهای دولتی در حمایت از آرمان فلسطین شدند.

کنعانی مقدم دبیر اتحادیه مبارزه با صهیونیسم نیز در این دیدار بر نقش سازمانهای غیر دولتی در کنار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس تاکید کرد.

در ادامه سایر اعضای کمیته خانم رجایی فر و آقایان مصطفوی وضرابی  نیز نقطه نظرات خود را در این رابطه بویژه در مورد سوابق اقدامات و همچنین فعالیتهایی که سایر سازمان‌های غیردولتی در عرصه بین المللی انجام می دهند، مطرح کردند.

در پایان این دیدار که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوالقدر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی  و عضو هیات امنای دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه برگزار شد امیرعبدالهیان با برشمردن نقش و تاثیر این حمایت ها در پیروزیهای مقاومت و نقش سازمانهای غیردولتی در این رابطه، از اعلام آمادگی مجمع برای همکاری با برگزارکنندگان کنفرانس استقبال کردند و از اعضای مجمع خواستند در این زمینه با توجه به سوابق کاری گذشته همکاری لازم را با دبیرخانه کنفرانس داشته باشند.

23217

کد N1512659

وبگردی