آفتاب

معاون امور دهیاری های کشور : وزارت کشور از طرح توسعه ای روستائیان حمایت می کند

معاون امور دهیاری های کشور : وزارت کشور از طرح توسعه ای روستائیان حمایت می کند

نوشهر - ایرنا - معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: وزارت کشور از برنامه های توسعه ای روستائیان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعیدرضا جندقیان عصر شنبه در نشست مشترک دهیاران بخش مرکزی شهرستان رامسر افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار شد وزارت کشور از روستائیانی که برای توسعه روستاها برنامه ارائه کنند، حمایت کند.
وی گفت: بر اساس این طرح، وزارت کشور خدماتی شامل هماهنگی ، صدور مجوز، تسهیلات، جلب مشارکت بخش خصوصی و مشارکت مردمی را در این زمینه انجام می دهد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود ، افزود : ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه جانبه استفاده نمائیم.
جندقیان تاکید کرد که برای رسیدن به توسعه پایدار در روستاها اول باید تفکر مردم روستاها عوض شود تا به اهداف توسعه پایدار دست یابیم.
به گفته وی، با اینکه در حال حاضر 95 درصد از تولیدات کشور از روستاهاست، به دلیل برنامه های گذشته جمعیت روستاها کاهش پیدا کرده است.

** 45 درصد جمعیت مازندران ساکن روستا هستند
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز در این نشست گفت: 45 درصد جمعیت استان ساکن روستاها هستند.
جان الله عبدی افزود: علاوه بر این ، روستاهای مازندران 2.5 برابر جمعیت ثابتشان جمعیت شناور دارند که باید زیر ساخت های لازم در آنها فراهم شود.
وی گفت: هم اکنون چهار هزار طرح نیمه تمام و در حال اجرا در روستاهای استان وجود دارد که امسال 800 طرح به بهره برداری می رسد.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت : اگر چه 18روستای هدف گردشگری در استان داریم ، اما تک تک روستاهای مازندران ظرفیت گردشگری دارند به همین خاطر کار گروه گردشگری روستایی در استان تشکیل شده و قرار است هر روستا یک طرح اقتصادی معرفی کند که تاکنون 900 طرح اقتصادی معرفی شده است .
عبدی افزود: تاکنون 200 طرح تولیدی در زمینه مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات 10 تا 50 میلیون تومانی به صندوق کارآفرینی معرفی شده است.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران ادامه داد: سند توسعه روستایی استان تهیه و به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ شده است.

** تمام نقاط رامسر مقصد گردشگری است
فرماندار رامسر هم گفت: دهیاران باید از سرمایه گذاران و کارآفرینان تولید و اشتغال حمایت ویژه نمایند.
حسین سروری افزود: تمام نقاط رامسر بویژه روستاها مقصدگردشگری و میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.
وی اظهار داشت: دهیاران، مدیر ارشد روستاها هستند و باید برای رسیدن به اهداف توسعه ای در روستا و اشتغال پایدار روستائیان تلاش کنند.
فرماندار رامسر تاکید کرد : روستاها این شهرستان همزمان توانایی سرمایه گذاری در 2 بخش کشاورزی و گردشگری را دارد و دهیاران باید در این 2 حوزه برنامه ریزی کنند.
شهرستان رامسر دارای 205 روستا و آبادی است و 50 روستای این شهرستان دارای شورای اسلامی است.
همچنین 33 روستای این شهرستان دارای دهیاری مصوب است که دهیاری 11 روستای دیگر نیز اخیرا ابلاغ شده و در مرحله انتخاب دهیار است.
خبرنگار : عباس احمدی ماچیانی ** انتشار دهنده: محسن تهوری
/1602/7515/1654 شبس ** 1574
کد N1512639

وبگردی