آفتاب
معاون دانشگاه علوم بهزیستی خبر داد؛

ایجاد رشته های سایبرنتیک پزشکی و رفاه زیست محیطی در علوم بهزیستی

ایجاد رشته های سایبرنتیک پزشکی و رفاه زیست محیطی در علوم بهزیستی

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از ایجاد رشته های جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: رشته های سایبرنتیک پزشکی، رفاه زیست محیطی و روانشناسی رشد به زودی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا خدایی اردکانی امروز یکشنبه در نشست مسئولین کلان منطقه آمایشی ۱۰ کشور در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ماموریت ویژه دانشگاه علوم بهزیستی در حوزه توانبخشی است و در این زمینه در رشته هایی مانند ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی و غیره کوریکولوم آموزشی را بازنگری کرده ایم.

وی از نوآوری آموزشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: برای نخستین بار با همکاری یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد، کلاس ارگونومیک را ایجاد کرده ایم . یکی از دلایل خستگی های دانشجویان سر کلاس نحوه نشستن است که این مشکل را در این کلاس حل کردیم.

خدایی اردکانی افزود: راه اندازی واحد رسانه و آموزش، ایجاد چهار شرکت دانش بنیان در حوزه آموزش عالی سلامت و اولین مرکز رشد تخصصی در این بخش از دیگر نوآوری های این حوزه است.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش پاسخگو نیز قطب علمی نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان ایجاد شد.

معاون دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از ایجاد رشته های جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: رشته های سایبرنتیک پزشکی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانپزشکی قانونی، مشاوره سالمندی، رفاه زیست محیطی و روانشناسی رشد به زودی در این دانشگاه ایجاد می شود.

وی با اشاره به بین المللی سازی علوم پزشکی در این دانشگاه گفت: با دانشگاه های چهار کشور بنین، پاکستان، آلمان و لهستان قراردادهایی به امضاء رسید. همچنین قراردادهای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه علوم قرآن و حدیث منعقد کرده است.

کد N1512433

وبگردی