آفتاب
استمرار پیگیری مهر؛

نبض بیمارستان قلب خرم آباد برگشت/ ایجاد ۳ اتاق عمل و اورژانس جدید

نبض بیمارستان قلب خرم آباد برگشت/ ایجاد ۳ اتاق عمل و اورژانس جدید

خرم‌آباد - به دنبال انعکاس مشکلات بیمارستان قلب خرم‌آباد در رسانه‌ها و با اقدامات صورت گرفته در قالب طرح تحول نظام سلامت نبض فضای درمانی این بیمارستان بهبود یافت.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در حالی پیش‌ازاین خبرگزاری مهر در رابطه با وضعیت فضای درمانی بیمارستان قلب خرم‌آباد نسبت به انعکاس گلایه‌های بیماران اقدام کرده بود که با آغاز طرح هتلینگ وضعیت فضای درمانی در این بیمارستان بهبودیافته است.

ایجاد ۳ اتاق عمل و اورژانس جدید برای بیمارستان قلب خرم‌آباد

بیمارستان تخصصی قلب خرم‌آباد که به لحاظ قدمت یکی از بیمارستان‌های قدیمی این شهر است با مشکل جدی درزمینهٔ فضای درمانی و فرسودگی ساختمان مواجه بود که با پیگیری‌های انجام‌شده در قالب طرح هتلینگ دانشگاه علوم پزشکی و طرح تحول نظام سلامت بخش‌های مختلف این بیمارستان بهسازی شده است.

این بیمارستان که محل مراجعه بیماران قلبی از سراسر استان و حتی برخی استان‌های هم‌جوار است یک مرکز مهم تخصصی در غرب کشور به شمار رفته که با بهبود وضعیت آن می‌تواند سطح رضایتمندی بیشتری برای مراجعان را به همراه داشته باشد.

نصر اله مرادی فر رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت‌الله مدنی خرم‌آباد در این رابطه در سخنانی اظهار داشت: با اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت ایجاد بخش‌های جدید، بازسازی، بهسازی ارتقاء کیفیت هتلینگ این بیمارستان صورت گرفت و در این راستا در هفته اول مهرماه سه اتاق عمل قلب باز جدید و اورژانس جدید قلب افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ایجاد مجهزترین «آی سی یو» لرستان در بیمارستان قلب خرم‌آباد

وی افزود: با راه‌اندازی این بخش‌ها تعداد تخت‌های اورژانس قلب این بیمارستان با افزایش ۷۵ درصدی از ۸  به ۱۴ تخت رسیده و اتاق‌های عمل قلب باز نیز از یک‌به‌سه اتاق عمل افزایش‌یافته است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت‌الله مدنی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته بلافاصله پس از افتتاح این دو بخش، بازسازی یک بخش دیگر به مساحت ۲۴۰ مترمربع  برای ایجاد مجهزترین و بزرگ‌ترین «سی سی یو» استان آغازشده و پیش‌بینی می‌شود که تا دو ماه آینده این بخش هم به بهره‌برداری برسد.

بیمارستان آیت اله مدنی واقع در منطقه خیرآباد شهرستان خرم‌آباد در سال ۱۳۶۰ تأسیس‌شده و یکی از مراکز درمانی قدیمی در مرکز لرستان محسوب می‌شود.

این بیمارستان به علت وجود ظرفیت نیروهای پزشک متخصص و فوق تخصص درزمینهٔ های بیماری‌های اطفال و قلبی عروقی پذیرای بیماران فراوانی از شهرستان‌های مختلف استان و حتی از استان‌های هم‌جوار از قبیل ایلام است.

اهمیت و جایگاه ویژه این بیمارستان در شبکه بهداشتی درمانی استان لرستان ضرورت بررسی بیشتر مسائل و مشکلات این مرکز درمانی و رفع نواقص موجود در این زمینه را روشن‌تر می‌کند.

کد N1511858

وبگردی